wrong way

“Creare site ieftin” sau cum să dai greș înainte de intra pe piață

La o căutare rapidă în Google pentru un furnizor de servicii web design sau a unei agenții de marketing online, vei descoperii că primele pagini sunt pline de oferte de genul “creare site ieftin” sau “realizare site web 249 euro în 5 zile” sau “sau creare site web cu optimizare SEO în 7 zile și găzduire gratuită”. Aceste oferte sunt foarte atrăgătoare mai ales pentru companiile start-up.

Ce este în neregulă cu aceste oferte? Haideți să vedem pentru început ce este și ce nu este cu adevărat realizabil din aceste oferte.
Cu tehnologia de astăzi și cu platforme open-source de tipul WordPress sau similar, folosind template-uri accesibile poți pune pe picioare un website care să arate bine în câteva zile. Dacă vine și clientul cu temele făcute și pune la dispoziția developerului toate textele și imaginile dorite, acest timp se scurtează semnificativ. Dacă clientul este flexibil în ceea ce privește design-ul sau dacă a fost făcută o alegere fericită a temei din punct de vedere vizual, un astfel de site poate fi gata și a doua zi.

Un astfel de site va fi vizibil pe Google sau va vinde? Răspunsul din păcate este simplu și sec: “Nu” sau în cel mai fericit caz “Nu out of the box” (adică veți fi nevoiți ulterior să pătiți niște servicii suplimentare pentru remedierea problemei). De ce? Motivele sunt nenumărate: pentru ca sunt săriți toți pașii de creare a unui instrument de marketing și este livrat doar un site ce nu poate fi găsit de motoarele de căutare. De la analiza pieței și până la marcarea corectă a codului pentru a-l face înțeles de motoarele de căutare sunt ignorate toate elementele ce fac diferența între un site parcat pe internet fără perspective și un instrument de marketing real conceput din start pentru a genera conversii – adică pentru a atrage vizitatori cu scopul de a-i transforma în clienți.

Sunt și oferte care menționează optimizarea SEO (Search Engine Optimization) inclusă pentru aceleași site-uri livrate în 5, 7 sau 10 zile. Este realist? Nu prea. Dacă plecăm de la premisa inițială cu siteul realizat pe o platforma WordPress, instalarea unui modul de tipul Yoast SEO (cel mai popular modul SEO pe platforma WP) nu înseamnă optimizare – cel mai frecvent tip de așa-zisă optimizare SEO oferită în câteva zile. Astfel de module sunt utile dar insuficiente. Aceste module au niște efecte benefice pentru optimizarea SEO dar reprezintă aproximativ 10% din întregul proces. Procesul de optimizare (on-page) este complex, necesită timp și este un proces ce nu poate fi automatizat – adică trebuie făcut în cea mai mare parte “de mâna”. Implică modificări pe cod (atât HTML, CSS cât și JS), implică optimizarea imaginilor folosite, implică optimizarea textelor, implică research pe cuvintele cheie relevante și multe altele și este imposibil de livrat în 5, 7 sau 10 zile pentru că, așa cum spuneam mai devreme, optimizarea SEO nu se poate automatiza și este consumatoare de timp. Sigur că optimizarea pentru motoarele de căutare se poate face și ulterior însă efortul de a ridica în rank un site indexat de google pe baza unor informații generate de WP fără legătură cu conținutul real al site-ului, va fi mult mai mare, mai îndelungat și mai costisitor.

Concluzie: Dacă nu vă doriți un site pe care să îl viziteze doar prietenii dvs sau cei ce au un link direct, apelați la servicii de web design profesional și nu vă lăsați păcăliți de ofertele ieftine.

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole

web design site

Web design responsive – esențial

Ce este web design responsive?   Web design-ul responsive este acel tip de web design care facilitează funcționarea corectă a site-ului pe diferite rezoluții. Adică

Scroll to Top