Continut site vs. web design, este o problema de tipul: ce s-a facut mai intai, rama sau opera de arta?
Avem 2 posibilitati:
- Ne ocupam intai de web design si completam continutul mai tarziu,
- Conturam continutul iar apoi ne adaptam web designul in functie de acesta (design web cu prioritate pe continut).
Dar, sa incepem cu inceputul:
Ce este web designul cu prioritate pe continut?
Web designul cu prioritate pe continut web este procedura prin care facem web designul si dezvoltam site-ul web in jurul continutului necesar spre a comunica imaginea si valorile brand-ului reprezentat. Ambele parti aflate in discutie, ne conduc catre un singur rezultat, anume realizarea unui site web bine definit, care se potriveste bine cu continutul sau.
De ce este de preferat sa incepem cu crearea continutului inaintea designului web?
Din nou, este necesar sa ne intrebam: De ce? Iata in continuare motivele:
Noi, am observat ca scheletele cadru din web design tind sa omoare creativitatea.
Avem o echipa multidisciplinara de dezvoltare web compusa din designeri UX, dezvoltatori interfata, programatori, tester, creatori de continut vizual etc.
Din momentul in care designerul web a conturat un schelet cadru, este foarte greu pentru creatorii de continut (copywriter) sa mai fie creativi si sa gandeasca inafara normelor, ei nu mai pot face nimic decat sa se alinieze structurii prevazute.
In cadrul companiei noastre, suntem preocupati de a oferi servicii si informatii de calitate, axandu-ne pe intentiile utilizatorilor si modul acestora de gandire.
Cand ne concentram atentia pe continut, este indubitabil ca punem pe primul loc utilizatorii.
Abordarea cu privire la prioritatea continutului este o strategie excelenta pentru dezvoltatorii web de top si pentru web designeri. Ei construiesc astfel, un web site extraordinar, care inglobeaza toate elementele pe care vizitatorii s-ar astepta sa le regaseasca.
” O imagine face cat o mie de cuvinte”
Insa continutul ne ofera imaginea completa!
Atunci cand dispunem de continut inainte de a ne apuca de web design, avem cel mai bun punct de start. In lipsa acestuia, munca designerului web poate fi total irosita, in frumoasa “rama” creata de el, nepotrivindu-se nici o “opera de arta”. De aceea, pentru ca tabloul sa fie desavarsit, web designul se va realiza in jurul continutului.
Fara indoiala ca web designul este foarte important in dezvoltarea web, acesta fiind indisolubil legat de continut, iar niciuna dintre parti nu poate exista fara cealalta.
Web designul este jumatatea perfecta a continutului iar ele se impletesc, se completeaza reciproc spre a forma un tot unitar eficient si care duce la un grad crescut de satisfactie in randul utilizatorilor.
Tendintele in design web vin si pleaca insa atentia pe continut trebuie sa ramana
Nu de putine ori, primim cereri din partea clientilor nostri cu specificatii de web design ce se canalizeaza pe criterii de genul: liste de meniuri restaurant cu scroll infinit, imagini cu staruri de cinema, fundal video, animatii.
Dar putine sunt ocaziile, in care clientii abordeaza o agentie web design, prezentand date despre publicul lor tinta, despre nevoile acestora si despre scopul propus prin realizarea site-ului.
Proprietarii afacerilor sunt deseori preocupati de tendintele in web design, de felul in care arata site-urile competitorilor lor, de elementele pe care ei le considera “la moda”, pierzand astfel din perspectiva utilizatorii finali.
Adesea, proprietarii de afaceri doresc sa aleaga o scurtatura si isi achizitioneaza sabloane cadru pentru crearea de web site sau blog si apoi se lasa orbiti de toate zorzoanele pe care acestea le ofera prin grafica lor. Este o achizitie emotionala, care inlocuieste dorinta de a-si servi publicul caruia trebuia defapt sa i se adreseze.
Odata cumparate aceste sabloane, ei incearca sa-si inghesuie continutul in cadrul lor, sau, mai rau, incearca sa faca astfel incat sabloanele sa copieze aceleasi stil si prezentare precum siturile profesionale ale competitorilor lor.
In majoritatea cazurilor, aceasta actiune conduce la frustrare si la regretul deciziei de cumparare.
Motivul pentru care acest lucru se intampla, este pentru ca tot procesul a fost urmat in ordinea gresita.
Care sunt avantajele in prioritizarea continutului?
Continutul reprezinta fundatia oricarui proces de dezvoltare a unui proiect web si are avantaje precum:
- Continutul modeleaza designul web. Utilizatorii sunt atrasi de designul site-ului insa ceea ce ii retine este chiar continutul prezentat, acesta este si motivul pentru care publicul viziteaza site-ul. Un web design fara de continut este doar un decor.
- Ne scuteste de intarzieri costisitoare si frustrari inutile. Stabilirea continutului inca de la inceput, ne ajuta sa evitam schimbari de ultim moment in web design, asigurand si economie de timp per total. Acest lucru contribuie la o constructie fara incurcaturi a site-ului profesional personalizat.
- Web development eficient, functional si orientat catre utilizator. Continutul nu trebuie sa fie ultimul. Site-ul va functiona in parametrii superiori atunci cand ne-am considerat cu atentie calitatea si cantitatea continutului pe care dorim sa-l furnizam publicului si felul in care se armonizeaza cu web design-ul.
- Continutul este motivul pentru care oamenii acceseaza site-ul. Web design-ul are menirea de a intensifica continutul si deci, a conduce utilizatorii in parcursul experientei lor digitale.
Prioritizarea continutului
Prioritizarea continutului duce la luarea unor bune decizii de design web. Documentarea asupra unor chestiuni precum: numarul de vizitatori propus, tiparul de navigare al acestora, necesitatea elementelor de actiune imediata (CTA) , se facea deseori la terminarea designului web. Din pacate aceasta este o abordare eronata, pentru ca ne forteaza sa comprimam continutul, spre a-l face sa incapa in sablonul gata realizat. Ar trebui sa se intample exact invers.
Inainte de a ne entuziasma cu privire la grafica unui site concurent sau sa ne dorim un stil anume de sablon de WordPress sau chiar sa cautam un designer web, trebuie sa cumpanim asupra tintelor si obiectivelor propuse pentru web site-ul sau blogul nostru.
Trebuie stabilit publicul tinta, aria de interes a acestuia, ce solutii putem oferi si care ar putea fi tiparul lor de navigare in cadrul site-ului.
Desi web design-ul este important, el trebuie sa intervina la momentul oportun in timpul dezvoltarii proiectului, pentru a putea cu adevarat expune calitatea continutului si a-l prezenta intr-o lumina cat mai favorabila.
Continutul, mesajul trebuie sa se afla la baza procesului de creare al site-ului web. Asta inseamna ca acesta este primul lucru pe care-l stabilim, inainte de a ne gandi ce culori, ce fonturi si cum facem grafica.
Elementele de design trebuie sa complementeze, sa sublinieze si sa expuna mesajul principal si cel mai important continut.
Strategia prioritatii continutului
Atunci cand vorbim despre a avea un continut pe baza cu care sa pornim web design-ul, nu inseamna ca e obligatoriu sa avem intreg continutul. Ar fi ceva greu de realizat pentru majoritatea proprietarilor de afaceri.
Noi incurajam clientii sa apeleze la servicii speializate de Copywrite si sa isi concetreze atentia pe continutul pentru paginile si sectiunile principale ale site-ului.
Iata cateva dintre cele mai comune zone de interes ce pot fi avantajate de strategia prioritatii continutului:
- Pagina de Start,
- Pagina principala Despre Companie,
- Pagina principala de Servicii si paginile individuale de Servicii,
- Pagina principala a magazinului online si paginile individuale cu produse,
- Sectiunea de resurse/ Categorii,
- Publicul tinta,
- Sabloane pentru paginile de destinatie,
- Pagina principala de blog si paginile articolelor,
- Pagina de Contact.
Pe masura ce avansam in faza de proiectare, impreuna cu clientul nostru, ne dorim sa dispunem de cat mai multe informatii privitoare la elementele de baza si cum ar putea fi acestea adaptate in diferite zone din site-ul web.
Elemente de continut importante inainte de a ne apuca de designul web sunt:
- Titluri si subtitluri,
- Mesajul principal,
- Textul paragrafului,
- Publicul tinta si tiparul de navigare,
- Elemente de actiune imediata,
- Imagini,
- Videoclipuri,
- Tipul navigarii,
- Conturile de Social Media,
- Optimizarea SEO website.
Cu cat mai multe informatii ii sunt prezentate web designer-ului, cu atat mai personalizat, unic si orientat spre obiectivul vizat, va fi site-ul dumneavoastra!
“Content is KING” a spus Bill Gates inca din 1996, iar asta este un adevar de necontestat – CONTINUTUL ESTE REGE!
Gasirea echilibrului
Trebuie sa ne alegem cu grija abordarea, astfel incat sa gasim echilibrul in imbinarea elementelor.
Daca armonia dintre continut si web design-ul pare greu de infaptuit, noi sugeram a incepe cu elementele prezente universal: meniul de navigare, SEO si indemnurile la actiune (CTA). Apoi, putem restrange lista la studiul publicului tinta si previzionarea tiparului de navigare.
Ne vom axa pe elementele de continut cunoscute si le vom imbina in web design, pornind dinspre Pagina de Start lasand apoi designul sa se dezvolte, pe baza acestor informatii centrale.
Inaintand in acest proces, ne vom focaliza atentia catre vizitatorii propusi si catre nevoile lor si, in fapt, asupra actiunilor pe care le urmarim din partea lor.
Aceste etape pot parea complesitoare, insa, daca le abordam din aproape in aproape si evaluam lista de elemente pas cu pas, actiunile vor fi incununate de succes!
Pentru ca intodeauna ne facem o prioritate din necesitatile afacerii dumneavoastra si ne orientam catre valorile urmarite de catre potentialii dumneavoastra clienti, ne dorim sa fiti mandri de felul in care arata si de functionalitatile pe care le ofera site-ul profesional creat de noi.
Daca sunteti de parere ca va putem sprijini in dezvoltarea proiectului dumneavoastra, va invitam sa ne contactati!