Ce presupune lansarea unui magazin online?

Cuprins Articol

Pentru a deschide un magazin online in Romania, trebuie sa luati in calcul mai multe aspecte legale cum ar fi forma juridica sau cod caen magazin online, cat si aspectele tehnice. Fie ca dorti sa deschideti un magazin online de haine, de mobila, de electronice, de bauturi, de incaltaminte sau de jucarii, acestea trebuie sa se supuna reglementarilor legislative in vigoare. Fiind vorba de o noua afacere, trebuie sa va asigurati si de functionalitatea magazinului pe termen lung.

In cele ce urmeaza va vom descrie in pasi ce trebuie sa faceti pentru a deschide un magazin online.

Pasul 1: Pregatirea pentru a deschide un magazin online

Un magazin online implica mai multe operatiuni decat realizarea si postarea acestuia online. Ideal este sa stati de vorba cu cineva care are deja un astfel de magazin sau cu cineva cu cunostinte in domeniu pentru a afla toate implicatiile. Specialistii in e-commerce de la SVO Web Design Agency va pot indruma in a lua cele mai bune decizii legate de aparitia dvs in mediul online cu o astfel de platforma.

Dupa ce ati strans toate informatiile, puneti totul pe hartie. Ideal este sa aveti un plan de afaceri bine pus la punct. Ca sa va asigurati ca lucrurile merg cat mai lin, faceti toate calculele si constientizati intregul proces comercial – in ce buget trebuie sa va incadrati, de unde luati produsele, ce adaosuri urmeaza sa practicati, cui va adresati, care sunt potentialii clienti, de unde ii “racolati”, cum si unde va promovati afacerea, gestionati singuri afacerea sau aveti nevoie de angajati si asa mai departe. Ganditi in termeni de business si faceti toate calculele ca sa puteti determina realist in cat timp amortizati investitia si in cat timp puteti inregistra profit (si care este acela).

Pasul 2: Formatul entitatii juridice pentru operarea unui magazin online

Ca sa raspund unei cautari facuta frecvent pe internet: Nu se poate opera un magazin online fara firma sau fara existenta unei entitati juridice. Pentru a deschide legal un magazin online va sfatuim sa contactati un avocat impreuna cu care sa decideti cea mai potrivita forma juridica pentru activitatea pe care urmeaza sa o desfasurati. Aceasta poate fi inclusiv PFA (persoana fizica autorizata), AF (asociatie familiala), SRL (societate cu raspundere limitata), sau alta forma de entitate juridica dar cu siguranta nu poate fi vorba de PF (persoana fizica).

Care este codul CAEN pentru magazin online?

Codul CAEN de care veti avea nevoie pentru desfasurarea activitatii de comert online este “4791Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”. Acest cod CAEN va da posibilitatea sa comercializati legal bunuri fizice sau virtuale prin intermediul unui magazin online. Exceptie de la aceasta regula o fac acele platformele ce comercializeaza autoturisme, motociclete sau piese de schimb pentru autoturisme si motociclete pentru care este nevoie de unul sau mai multe coduri CAEN suplimentare, in functie de situatie.

De exemplu: Pentru situatia in care vreti sa comercializati online autoturisme, codurile CAEN vor fi 4791 (descris mai sus) si 4511 – Comert cu autoturisme si autovehicule usoare. Pentru alt tip de autovehicule veti folosi codul CAEN 4791 impreuna cu 4519 – Comert cu alte autovehicule.

In cazul in care doriti sa deschideti un magazin online prin intermediul caruia sa comercializati piese auto, veti folosi acelasi cod CAEN 4791 impreuna cu codul 4531 – Comert cu ridicata de piese si accesorii pentru autovehicule. In aceasta situatie veti avea nevoie si de un aviz sau o autorizatie de la Primarie..

Daca v-ati decis sa deschideti un magazin online pentru a comercializa motociclete si/sau piese de schimb pentru aceste, veti folosi codul CAEN 4791 impreuna cu 4540 – Comert cu motociclete, piese si accesorii aferente, intretinerea si repararea motocicletelor.

Numele

Cand incepeti demersurile pentru inregistrarea entitatii juridice veti avea nevoie de un nume pentru societatea pe care o veti infiinta. Alegeti un nume care sa reprezinte activitatea pe care o desfasurati. Luati in calcul viitorul brand pe care urmeaza sa il promovati. Tot in aceasta etapa alegeti si numele domeniului pe care urmeaza sa il folositi pentru magazinul online. Incercati sa gasiti 2-3 denumiri atat pentru firma cat si pentru domeniu. Este posibil ca unele sa fie revedicate deja de altcineva si va trebui sa fiti pregatiti cu planul B si uneori C sau D.

Pasul 3: Rezervarea domeniului

Prima informatie in acest sens este aceea ca numele nu trebuie ales in graba, dar in momentul in care v-ati hotarat, acesta trebuie inregistrat repede. Dupa ce ati decis cateva variante de nume ideale, rezervati domaniul cat mai rapid. Se inregistreaza zilnic cateva sute de domenii si exista riscul sa nu gasiti exact ceea ce va doriti. Pentru a verifica daca domeniile preferate sunt sau nu sunt deja rezervate, accesati site-ul ROTLD si mergeti la sectiunea WHOIS – valabil doar pentru domenii cu extensia .ro. Pentru alte extensii faceti o cautare pe motorul preferat de cautare si veti gasi o lista foarte lunga de furnizori de astfel de servicii – principiul de determinare a numelui este similar.

In campul “Nume Domeniu” completati doar numele dorit si extensia fara alte semne, fara spatii, fara prefix. De exemplu “svo.ro” ca in imaginea de mai sus. Apoi bifati verificarea Captcha si apasati pe Continua.

Daca primiti ca raspuns datele domeniului inseamna ca acesta este deja rezervat de altcineva. Asadar reluati procesul completand o alta denumire la “Nume domeniu”.

In momentul in care primiti raspunsul “DOMENIUL NU EXISTA” ca in imaginea de mai jos, accesati https://www.rotld.ro/register-a-new-ro-domain/ si incepeti procesul de inregistrare. La final faceti plata si din acest moment puteti sa incepeti demersurile pentru crearea magazinului online propriu zis.

Pentru a afla mai multe despre importanta domeniului cititi articolul “Cat de important este numele domeniului pentru companie?“.

In cazul in care nu va descurcati, clientii SVO beneficiaza de asistenta gratuita in rezervarea domeniilor.

Pasul 4: Alegerea furnizorilor

Pentru a lansa un magazin online veti avea nevoie de cativa furnizori de servicii aferente acestui tip de afacere.

productivitate

Veti avea de ales un web developer si un web designer pentru crearea platformei. Ideal este sa apelati la o agentie vs un web designer pentru ca o agentie va poate oferi garantia calitatii si totodata un pachet complet de servicii insotite de discounturi pentru: web development, web design, copy-write, grafica, animatie (daca este necesara), servicii de gazduire, servicii de promovare online, servicii de optimizare si multe altele. Va recomandam sa luati legatura cu specialistii nostri care va pot da toate detaliile necesare pentru realizarea unui magazin online profesional.

Veti avea de ales sistemul de gestionare al continutului – astfel va recomandam sa cititi acest articol.

Inainte de a incepe proiectare magazinului va trebui sa alegeti un furnizor de servicii de gazduire. Va sfatuim sa fiti foarte atenti in selectia serverului deoarece functionalitatea si securizarea magazinului dvs online depinde foarte mult de calitatea si performantele acestuia. Marea majoritate a furnizorilor de pe piata romaneasca ofera spatii foarte mari (zeci de GB) cu preturi de 2-5 euro pe luna. Nu va bucurati la astfel de oferte pentru ca in cele mai multe cazuri serverele sunt foarte slabe si exista posibilitatea (mare) ca magazinul sa se blocheze constant si sa apara erori sau probleme de securitate. Calitatea unui server nu consta in dimensiunea spatiului alocat pe disc (de care nu aveti prea mare nevoie), dar aveti nevoie de un procesor puternic, de memorie RAM, de limitari cat mai putine/mici al numarului de procese simultane si al numarului de procese MySQL si multe altele. Pentru un magazin online cu cateva zeci de produse aveti nevoie de mai putin de 1GB spatiu pe disk. Pentru un magazin cu un numar mediu (100-200) de produse veti avea nevoie de aprox 1-1.5 GB si pentru un magazin online mai maricel (de 400-500 produse) veti avea nevoie de aproximativ 2 GB de spatiu. Veti mai avea nevoie de 200-300 MB pentru fiecare adresa de email in parte (daca sunteti o persoana organizata) si cam atat pentru spatiu. In rest concentrati-va pe puterea de procesare, viteza si securizarea serverului. SVO Web Design Agency pune la dispozitia clientilor servicii de gazduire de calitate. Nu ezitati sa ne puneti intrebari si in acest sens.

Dupa ce alegeti platforma ideala si serviciile de gazduire, va trebui sa decideti ce functii ar trebui sa contina magazinul dvs online. In cazul in care va doriti o platforma ce permite plata cu cardul online, va trebui sa contractati o companie specializata in procesarea platilor online. 

Variante furnizori procesare plata online cu cardul

  1. Netopia – serviciul mobilPay – cel mai popular furnizor din Romania. Compatibil cu majoritatea platformelor de vanzari online si suporta toate cardurile majore. Tranzactiile sunt procesate prin sistemul 3D Secure. Percep comisioane incepand de la 0.99% si fac decontarea in 3 zile.
  2. Stripe – Un sistem relativ nou pe piata romaneasca insa foarte cunoscut in tari precum SUA sau Marea Britanie. Unul din cele mai versatile si usor de utilizat sisteme de plati online. Suporta majoritatea plaformelor de vanzari online. Accepta toate cardurile majore. Suporta inclusiv plati cu ApplePay sau GooglePay. Puteti seta felul in care se face decontare: zilnic, saptamanal, lunar. Ofera sisteme de rapoarte, forecast si asa mai departe. Comisioanele percepute sunt de 1.4%+1leu per tranzactie cu card European sau 2.9%+1leu pentru tranzactia cu carduri din afara UE. Nu necesita contract – setarea unui cont se face online in cateva minute.
  3. EuPlatesc.ro – Ofera sistem de plata prin sistem 3D Secure. Accepta doar Visa si Mastercard. Este nevoie sa ii contactati pentru a afla comisioanele.
  4. LibraPay – Ofera decontare rapida (T+1), plati 3D Secure si module compatibile cu majoritatea platformelor de e-commerce. Afirma ca percep comisioane “atractive”.
  5. eBTpay – Serviciu oferit de Banca Transilvania. Pentru a afla comisioanele exacte este nevoie sa ii contactati.
  6. PayU – Accepta doar firme ale caror incasari depasesc 150.000 USD, iar decontarea se face se 2 ori pe luna – nu se preteaza comerciantilor mici sau mijlocii.
  7. Paylike – Procesator de plati cu cardul ce suporta ApplePay si GooglePay. Accepta 13 monede diferite si fac decontarea saptamanal. Comisioanele percepute sunt de 1.5%+0.5 lei per tranzactie.

Noi va recomandam Netopia sau Stripe.

Variante furnizori servicii curierat pentru platforme e-commerce

Pentru situatia in care vreti sa comercializati bunuri fizice, veti avea nevoie sa contractatati una sau mai multe companii furnizoare de servicii de curierat care sa asigure livrarea bunurilor la adresa clientului.

colet fragil

De asemenea veti avea nevoie de un sistem in cadrul magazinului online care sa stie sa comunice cu acesti curieri si care sa genereze AWB-uri.

Cei mai populari furnizori de servicii de curierat ce ofera posibilitatea de a integra sisteme in cadrul platformelor e-commerce sunt urmatorii:

  1. FanCourier
  2. Cargus
  3. GLS
  4. DPD
  5. SameDay
  6. BooKurier
  7. Memex
  8. NemoExpress

Pentru a alege un curier va recomandam sa ii contactati inainte, sa intelegeti procesul logistic, sa aflati preturi si eventual sa negociati un contract. Puteti lucra si fara contract la inceput cand veti avea probabil un numar mic de livrari, dar in momentul in care acest numar creste este bine sa discutati cu un curier pentru a obtine preturi mai bune. In acest sens veti fi nevoiti sa faceti estimari referitoare la numarul de livrari lunare.

Pasul 5: Marketing si Promovare

Acest aspect trebuie luat in calcul si pregatit inainte de a incepe proiectarea platformei de vanzari online, iar detaliile si costurile ar trebui sa fie cuprinse in planul dvs de afaceri. Marketingul si promovarea reprezinta aspecte critice in succesul unei afaceri in mediul online. De la definirea segmentului tinta, design-ul unui logo, designul plaformei, elemente de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)  si pana la elaborarea strategiilor de marketing sau derularea campaniilor publicitare trebuie sa luati in calcul fiecare aspect atat din punct de vedere al realizarii cat si din punct de vedere financiar. Echipa de specialisti in marketing online SVO va poate oferi mai multe detalii in acest sens.

Pasul 6: Procesul din punct de vedere operational

In momentul in care vreti sa demarati o afacere de comert online trebuie sa luati in calcul faptul ca acest magazin este “deschis non-stop”. Totodata, in functie de produsele comercializate, puteti genera volume mici de vanzari pentru produsele cu preturi ridicate sau volume mari pentru produsele accesibile. Este bine sa va puneti aceasta problema de la inceput si sa decideti daca aveti nevoie de ajutorul unui angajat care sa pregateasca produsele comandate pentru a le preda curierului sau daca faceti dvs aceste lucruri.

De asemenea trebuie sa luati in calcul faptul ca veti avea nevoie de un serviciu de relatii cu clientii care sa ofere informatii suplimentare clientilor, care sa ofere servicii post-vanzare (daca este cazul) si care sa preia eventualele reclamatii.

Cu siguranta veti avea nevoie de un contabil si este posibil ca pentru un magazin online cu un numar mediu sau mare de vanzari sa aveti nevoie de un sistem care sa genereze automat documentele fiscale. In acest sens va putem ajuta cu implementarea unor module ce simplifica mult acest proces altfel anevoios si consumator de timp.

Aici gasiti cateva pachete de creare magazin online puse la dispozitie de echipa SVO sau puteti solicita un magazin online 100% personalizat completand formularul.

Succes in afaceri!

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole

WEB DESIGN