Pagini Web Usor Scanabile

Cuprins Articol

Paginile web usor scanabile sunt acelea care pot fi citite intr-o clipa, fara efort. In era informatiei, timpul este pretios iar oamenii nu-si doresc sa-l iroseasca. Drept urmare, majoritatea vizitatorilor unei pagini web, nu citesc decat aproximativ 20% din continutul ei, o “scaneaza”. Va invitam sa descoperiti aceste informatii in articolul nostru “Statistici si date: utilizatorii nu citesc continutul paginilor web” 

Pentru designerii si dezvoltatorii web acest lucru presupune cateva lucruri: in primul rand trebuie sa ne asiguram ca paginile create sunt cat mai interesante cu putinta, in al doilea rand trebuie gasita o cale de a evidentia informatiile esentiale iar in al treilea rand, fiecare designer modern trebuie sa creeze continut destinat utilizatorilor din lumea actuala, ce se misca intr-un ritm rapid.

A crea pagini web usor scanabile este modul in care noi, ca designeri de pagini web, ne asiguram ca livram utilizatorilor continutul optim si imediat accesibil de care au nevoie.

Ce este web designul usor scanabil?

Web designul usor scanabil este modalitatea in care web designer-ul paginii isi cladeste toata munca sa avand un tel precis: acela de a usura accesul utilizatorilor.

La prima vedere, ideea de a crea o pagina web pentru scanare este ciudata.

Majoritatea web designer-ilor isi creaza paginile cu intentia ca vizitatorii sa petreaca cat mai mult timp utilizandu-le. Iar atunci, pare curios sa gandim web design-ul astfel incat sa facilitam trecerea de la o pagina la alta in numai cateva secunde.

Totusi, a face paginile web usor scanabile, nu este doar despre livrarea rapida a informatiei, pentru ca utilizatorul sa paraseasca pagina cat mai curand. 

Atunci cand paginile sunt usor scanabile, asta nu face decat sa accelereze calea utilizatorului spre scopul final. Scopul, este luarea deciziei de achizitie si efectuarea propriu-zisa a acesteia.

Un acces lin, neingradit al parcurgerii informatiei, conduce catre o experienta satisfacatoare a vizitatorilor si catre un grad crescut al receptivitatii.

Semne de intrebare atunci cand faci design usor scanabil

Asadar, cum ne dam seama daca pagina noastra web este scanabila?

Sa ne punem urmatoarele intrebari:

  • Care este intentia celor ce au accesat aceasta pagina?
  • Ce informatie trebuie prezentata instantaneu?
  • Poate vizitatorul sa vada urmatorul pas imediat?

Spre exemplu, cand cineva intra pe pagina de start SVO WEB DESIGN putem presupune ca:

  • Doresc sa afle despre SVO WEB DESIGN AGENCY ,
  • Doresc sa afle ce produse si servicii ofera compania, 
  • Doresc sa navigheze printre paginile site-ului pentru a afla mai multe informatii si datele de contact.

Iata de ce, designerii au incorporat in pagina de start o informatie imediat accesibila. Se informeaza publicul despre obiectul de activitate si invita la o actiune imediata prin click pe butonul Start.  Astfel, se iveste pasul urmator si se asigura vizibilitate instant asupra optiunilor de navigare.

Asemenea pagini web scanabile sunt utile pentru ca:

  • Ajuta utilizatorii la indeplinirea mai rapida a actiunii, fie ca vor sa afle mai multe despre produse si servicii fie ca vor sa afle despre costuri, etc., toate informatiile sunt disponibile imediat fara a fi nevoie de a le cauta in pagina sau a da scroll,
  • Rata de respingere este scazuta iar vizitatorii sitului nu sunt derutati. Acestia nu apasa butonul “inapoi” pentru a iesi din site, ceea ce este important atat pentru optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) a platformelor clientilor nostri cat si pentru ratingul general,
  • Site-ul este mai credibil. Pentru ca vizitatorii au acces imediat si gasesc raspuns pe loc la intrebarile lor, creste rata increderii.

Deci, care sunt cele mai bune tactici de adoptat in crearea unei pagini web scanabile?

Folosirea ierarhiei vizuale

Ierarhizarea vizuala este o metoda de a organiza continutul unei pagini web scanabile intr-o maniera care se potriveste utilizarii site-ului.

schita landing page

Spre exemplu, daca deschidem o pagina de tip blog ne asteptam sa vedem mai intai titlul alaturi de alte informatii (despre cine a scris articolul, data la care a fost publicat etc) iar in continuare, corpul textului.

Este deseori tentant pentru designerii web sa ofere noi perspective, sa surprinda cu noi abordari vizuale. Insa cea mai buna cale spre a obtine o pagina web usor scanabila, este aceea de a oferi utilizatorului exact lucrul la care se astepta.

Una dintre cele mai evidente reguli ale ierarhiei vizuale este aceea in care optiunile principale de navigare sunt prevazute in partea de sus a paginii.

Mentinerea spatiului negativ

Spatiul liber, spatiul alb, spatiul negativ sau oricum l-am numi, este spatiul ramas necompletat din web design.

Spatiul negativ este fundamental pentru ca ofera un bine venit spatiu de respiro tuturor informatiilor si elementelor aflate in apropierea sa.

Daca nu avem destul spatiu liber incorporat in paginile site-ului, este practic imposibil de a realiza pagini web usor scanabile. Fara acest spatiu, utilizatorii s-ar confrunta cu o multime de date aglomerate, greu de parcurs.

Trebuie sa incorporam suficient spatiu negativ astfel incat utilizatorii sa poata asimila rapid cantitati mari de informatie, ceea ce ii va conduce spre luarea deciziei asupra urmatorilor pasi.

Pentru a ne asigura ca avem sufiecient spatiu liber in pagina noastra web trebuie sa ne gandim care sunt elementele cheie pe care vizitatorii trebuie sa le observe de indata ce au intrat:

  • Un titlu sau un antet care sa confirme ca se afla in locul potrivit,
  • Un element CTA ( Call To Action) care indruma catre actiunea urmatoare,
  • Un meniu de navigare printre paginile site-ului,
  • Informatii esentiale despre pagina pe care se afla sau un mic extras din articolul de blog pe care urmeaza sa-l citeasca,
  • Un element vizual. O fotografie sau imagine care completeaza contextul paginii web.
exemplu pagina blog

Orice alt element fata de cele de mai sus ar trebui scos, spatiul ramanand liber.

Utilizarea spatiului negativ nu este o problema la care sa ne gandim mai tarziu! Aceasta este o metoda strategica de a mari vizibilitatea, usurinta in citire, cursivitatea si profunzimea. Fiecare pagina web scanabila, si nu numai, contine spatiu negativ.  

Echipa noastra foloseste atent aceasta tehnica impingand web design-ul catre un nivel superior. Ne asiguram de incorporarea acestui spatiu pentru fiecare element vizual creat. Asa obtinem un rezultat care este atat functional cat si estetic placut si care atrage cititorii sa revina pe pagina web creata. 

Cum facem previzibil pasul urmator

Fiecare vizitator are o anumita ordine in care acceseaza paginile unui site web.

Pagina de start indruma catre paginile de produse, care, mai departe, duc catre pagina de coversie ( finalizare a cumparaturilor, signup, download – sau catre pagina tinta care aduce profit intr-o forma sau alta). Si la final trimite eventual la o pagina cu multumiri, ce duce si ea catre alte pagini cu alte produse si asa mai departe.

Atunci cand facem web design pentru pagina web scanabilia, este vital sa evidentiem urmatorul pas de navigare. 

Asa ca, vom amplasa elementul nostru de actiune imediata (CTA) in partea de sus a paginii astfel incat sa fie vazut imediat.

Ideal este ca pagina sa contina un singur element CTA, asa incat utilizatorii sa nu fie distrasi de prea multe posibilitati.

Totusi, daca incorporam mai multe elemente CTA, trebuie sa intuim care ar fi alegerea majoritatii vizitatorilor si deci, pe care sa-l pozitionam inaintea celuilalt.

Daca acele butoane nu prezinta interes, ei pot da scroll in pagina spre a gasi alt buton ce trimite catre actiuni de tipul “pasul urmator” sau navigare catre alte categorii de interes.

Verificarea fiecarei pagini

Verificarea fiecarei pagini inseamna examinarea atenta pentru a ne convinge ca procesul de navigare este facil. Ne preocupam ca, pornind de la pagina de start, trecand prin informare, categorii produse, etc. si pana la conversie, traseul poate fi parcurs atat de repede pe cat doreste orice utilizator sa o faca.

In fiecare pagina web scanabila trebuie cercetata usurinta cu care se poate trece din punctul A catre punctul B si mai departe.

Iata cateva situatii care pot incetini experienta vizitatorilor si pot dauna scanabilitatii paginii web:

  • Usurinta in citire. Fontul este lizibil? Este destul de mare incat sa poata fi citit de pe orice ecran, inclusiv de pe mobil? Lizibilitatea in web design determina cat de repede si intuitiv poate fi dobandita informatia de catre utilizatori. Culoarea de fundal, cantitatea si distribuirea spatiului negativ, si chiar alaturarea de fonturi diferite, toate pot aduce un impact negativ asupra claritatii continutului. Este bine sa testam, oferind spre citire cat mai multor persoane, pentru a observa cat timp le ia acestora pana inteleg subiectul,
  • Accesorii. Accesoriile si elementele aditionale pot face paginile web mai intrigante, dar, in acelasi timp, pot incetini vizitatorii. De exemplu, o fotografie deasupra unui articol de blog poate oferi context acelui articol. Insa, un sir de fotografii care se deruleaza, poate tine utilizatorul blocat pe loc mai mult timp,
  • Cifre in locul cuvintelor. Studiile privind atentia la citit arata ca cifrele atrag privirea. Cifrele au un format compact, ele fiind deseori asociate cu fapte si statistici, ceea ce le evidentiaza. De aceea, daca dorim sa comunicam prompt, folosim cifre si nu cuvinte. 

Concluzii

Paginile web usor scanabile devin un concept important in contextul mediului foarte activ din ziua de azi.

Acum ca tot mai multi utilizatori navigheaza pe site-uri folosind telefoanele mobile, verificand produse si servicii din mers, este imperios necesar a ne ajusta web designul in functie de lumea agitata ce ne inconjoara.

Paginile web scanabile, optimizate pentru parcurgere rapida care conduc vizitatorii fluid pe circuitul conversiei, vor aduce rezultate considerabile clientilor nostri, satisfactia acestora implinind cu succes misiunea echipei de web design si web development.

Ne-am bucura sa ne contactati pentru o discutie mai pe larg despre designul unor pagini web usor scanabile.

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole

creatie logo, designer

Identitatea Vizuala

Identitatea vizuala relevanta, de calitate, alaturi de promovarea online prin strategii de marketing create de profesionisti pot face diferenta in ceea ce priveste succesul afacerii

Citeste Articolul »

WEB DESIGN

Magazine Online