Statistici si date: utilizatorii nu citesc continutul paginilor web

Cuprins Articol

Statisticile arata ca modul in care utilizatorii citesc continut online difera in totalitate de modul in care interpreteaza continutul disponibil pe hartie precum carti, reviste etc. Aceste date afecteaza in mod direct strategia de proiectare web, dar si paginatia unui site web. Studiile si statisticile prezentate mai jos arata felul in care interactiunea utilizatorului cu informatia din site poate afecta structura sau felul in care aceasta este prezentata.

Statistici si date: Cum citesc utilizatorii continut online

  • In mediul online, aceste statistici arata ca ultilizatorii nu citesc. Primele astfel de studii au fost realizate inca din 1997. Acestea au demonstrat ca vizitatorii unui site nu citesc intregul text, cuvant cu cuvant, ci mai degraba il scaneaza. Studiile au fost repetate de-a lungul anilor pentru a vedea daca acest comportament s-a modificat, insa rezultatele au fost aceleasi. Vizitatorii incearca sa depuna cat mai putin efort, „citind printre randuri” orice tip de continut online. Acestia citesc textele in proportie de 20-28%.
scanare text
  • Modalitatea prin care un utilizator citeste un articol variaza in functie de web design si aranjarea in pagina a textului, tipul de continut (text versus imagini) sau alte articole pe care le-au citit deja pe internet, despre subiect sau brand. Scopul interactionarii cu informatia este si el foarte important atunci cand un utilizator cauta sa se informeze.
  • Modul in care utilizatorul interactioneaza cu un articol publicat online este diferit fata de continutul offline. De aceea este recomandat ca acest tip de continut, sa fie usor de citit, sectionat in paragrafele scurte. Articolele care sunt citite de utilizatori pana la sfarsit contin atat propozitii scurte, cat si propozitii lungi.
  • Mai multe statistici arata ca “fotografiem” doar prima si ultima litera. Daca intr-un cuvant literele sunt plasate aleatoriu, insa prima si ultima litera sunt dispuse corect, creierul uman va percepe corect intreg cuvantul. Cu toate acestea, va exista un grad de dificultate in intelegerea cuvantului in cazul in care acesta este mai lung.
litere cuvant
  • Un utilizator citeste o propozitie sau fraza impartind-o in grupuri de 2-4 cuvinte. Acestia pot “decoda” cu usurinta 4-5 perechi de cuvinte.
  • Unui utilizator ii este mult mai dificil sa citeasca continut online decat reviste sau carti offline. De aceea este recomandat sa utilizati cuvinte de maximum patru silabe. Daca acest lucru nu este posibil, paragrafele trebuie sa fie scurte, iar frazele simple.
  • Statistici efectuate de-a lungul timpului arata ca paragrafele lungi vor fi, cel mai probabil, ignorate de utilizatori. De aceea este recomandat ca ca propozitiile sa fie scurte, separate
  • Cercetatorii au monitorizat modul in care un utilizator citeste si urmareste continutul unui website. Cu ajutorul unui dispozitiv de urmarire a atentiei cititorului, acestia au observat ca vizitatorii urmaresc informatia in zig-zag, insa au descoperit si alte modalitati prin care acestia interactioneaza cu un articol pe blog (F-pattern, Layer cake pattern, Spotted Pattern, etc.).
  • Vizitatorii care finalizeaza de citit un articol de 3 minute se vor intoarce pe site de doua ori mai des. Acestia vor aprecia nu doar informatia pusa la dispozitie, dar si faptul ca aceasta le-a fost prezentata intr-un mod accesibil.
  • In fiecare an, dispozitivele mobile aduc din ce in ce mai mult trafic pe un website. Daca in anul 2019 statisticile aratau ca 57% din vizitatori au venit de pe smartphone, in anul 2020 acest procent a crescut la 61%.
  • 38% dintre vizitatorii unui site nu vor interactiona cu acesta daca continutul sau paginatia nu este atractiva.
  • Cel putin 2-3 litere dintr-un cuvant nu sunt citite de utilizatori. Acest lucru se intampla in 3 din 4 cazuri.
  • 69% dintre utilizatori vizualizeaza doar partea stanga a continutului din pagina, in vreme ce doar 30% citesc si partea dreapta. Aceasta tehnica este folosita nu doar pentru intregul website, dar si pentru citirea unui paragraf sau fraza.
grupuri cuvinte
  • Utilizatorii de internet petrec 80% din timp citind informatia plasata in susul paginii (above the fold). Desi vizitatorii vor parcurge intreg continutul aflat pe o pagina, acestia ii vor dedica doar 20% din atentie.
  • Unui utilizator ii este mult mai greu sa citeasca continut online. Vizitatorii au nevoie de 20-30% mai mult timp pentru a citi un articol publicat online decat pentru a citi un ziar.
  • Statisticile arata ca doar 10-20% dintre utilizatori ajung sa citeasca in intregime un articol sau o pagina web.
  • Dupa ce au fost analizate 10.000 de articole distribuite pe canalele de social media, s-a constatat ca nu exista nicio relatie intre cantitatea de continut distribuita si atentia pe care un cititor o va oferi articolului sau paginii.

Concluzii

Cand discutam despre continut online, fie ca este vorba despre o pagina web, un articol publicat pe blog sau orice alta informatie disponibila in acest format, utilizatorul foloseste tehnica “citirii printre randuri”.

El este atras de continut online plasat in partea de sus a paginii, de elementele grafice, de titluri si subtitluri. Studiile arata ca aproximativ 20% dintre utilizatori citesc intreg continutul, restul vizitatorilor alegand doar sa caute cu privirea informatiile necesare. Daca punctele de interes nu sunt evidentiate, acesta va parasi siteul web.

In ziua de azi, orice afacere are nevoie de website, cu un web design modern, unic, cu o interfata in care informatia sa fie structurata corect, sa atraga cititorul. Echipa noastra este intotdeauna la curent cu ultimele informatii in domeniu pentru a livra site-uri web performante si continut de calitate. Contactati-ne pentru o discutie despre proiectarea unui site!

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole

WEB DESIGN

Magazine Online