tendinte web design

Elemente de web design pentru un magazin online

Cuprins Articol

Un magazin online cu un web design dezvoltat corect, care prezinta fuctionalitati care incurajeaza potentialii clienti sa faca achizitii, are sanse sa isi stabilieasca notorietatea in piata in care activeaza.

Web designerii si web developerii lucreaza constant la imbunatatirea experientei utilizatorului si, pentru a genera mai multe vanzari, se utilizeaza tehnici specifice domeniului pentru a atrage atentia vizitatorilor.

Imbunatatirea procesului de achizitie poate reprezenta un pas important in cresterea vanzarilor, respectiv a afacerii. Adesea sunt implementate noi idei ce au la baza comportamentul utilizatorilor, toate acestea avand ca scop dezvoltarea unei interfete care sa fie in conformitate cu dorintele si necesitatile unui posibil cumparator.

Studiile arata ca utilizatorii isi doresc ca magazinele online pe care le acceseaza sa se incarce rapid, iar informatia sa fie usor de reperat, mereu la indemana. Daca web designul si functionalitatile unui magazin online se concentreaza asupra modului in care un consumator interactioneaza cu siteul, utilizatorul va avea parte de o experienta pozitiva si exista posibilitatea de a reveni pentru viitoare achizitii.

Oferindu-le consumatorilor ceea ce isi doresc, puteti transforma utilizatorii care va viziteaza site-ul in clienti fideli.

grafica web design

Cele mai importante elemente de web design pentru un magazin online:

Pentru a va ajuta sa va dezvoltati afacerea si sa creati o legatura stransa cu clientii dumneavoastra, mai jos va prezentam elementele de eCommerce care nu trebuie sa lipseasca dintr-un magazin online.

Search Wizard

Nu toti utilizatorii isi doresc sa acceseze o serie de linkuri pentru a repera produsul pe care il doresc. Acestia prefera sa aiba la dispozitie o rubrica de cautare in care sa introduca numele produsului sau cuvinte cheie relevante, care sa le afiseze rapid ceea ce acestia isi doresc sa gaseasca.

In cazul in care nu este implementata aceasta functie, utilizatorul trebuie efectueze o cautare printr-o gama vasta de produse. Consumatorul isi pierde astfel rapid rabdarea si catalogheaza platforma ca fiind greu de utilizat. Din acest motiv, va recomandam sa implementati un instrument de cautare avansat, care sa filtreze produse in cadrul magazinului online si care sa usureze munca utilizatorilor ce isi doresc sa achizitioneze produsele dumneavoastra.

Acest instrument plasat pe platforma va scana, analiza si arata un numar mare de produse, in timp reral, in functie de cautarea efectuata de posibilii clienti. Insa, acesta nu este singurul avantaj! In momentul in care utilizatorul efectueaza o cautare, aceasta este inregistrata, iar dumneavoastra aveti posibilitatea de a genera rapoarte si accesa statistici precum cele mai cautate produse sau volum de cautari pentru un produs specific.

Slider de tip carusel

Desi acest instrument nu este aplicabil pentru toate magazinele online, sliderele de tip carusel capteaza atentia utilizatorului, inca din momentul in care acesta acceseaza prima pagina a magazinului online.

Este indicat sa utilizati aceste slidere pentru a evidentia anumite produse, campanii promotionale sau reduceri. Acest instrument se dovedeste a avea un impact vizual major asupra vizitatorilor, crescand sansele ca vizitatorii sa efectueze o achizitie.

Integrarea acestui instrument in magazinul dumneavoastra online este usor de realizat. Utilizati imagini de calitate, persuasive, care sa capteze atentia posibililor clienti si sa ii incurajeze sa faca o achizitie.

Megamenu

Un meniu extins, care prezinta majoritatea produselor, grupate pe categorii si subcategorii este un instrument folositor posibililor clienti. Acestia repereaza mai usor produsele pe care le cauta, avand astfel parte de o experienta placuta pe site.

Mai mult decat atat, se pot utiliza si poze sau iconite pentru a repera mai usor tipul produsului sau brandul.

Pop-up pentru newsletter

Newsletterul reprezinta o modalitate foarte eficienta de a pastra legatura cu cei mai loiali clienti. Adaugati un pop-up pe pagina de deschidere a magazinului online. Setati-l sa se afiseze automat, la un interval de timp scurt, dupa ce utilizatorul a accesat platforma. Pop-up-ul va colecta adresa de email a vizitatorului, iar acesta va primi regulat informatii despre produse noi, campanii, vouchere, reduceri sau alte informatii relevante, interesante.

Newsletterele sunt o modalitate ideala de a atrage noi clienti in magazinul dumneavoastra online. Chiar si utilizatorii care nu au facut pana acum o achizitie pot adauga un produs in cos, dupa ce au primit o oferat de nerefuzat intr-un newsletter.

email

Bannere

Bannerele, in special cele animate, vor capta atentia ultilizatorilor siteului. Acestea sunt utilizate in web design pentru a comunica numeroase informatii despre un brand, campanii, produse, colectii sezoniere, etc. Totusi, trebuie sa va asigurati ca acestea prezinta culori vii, iar imaginile sau animatiile sunt spectaculoase, dinamice.

Orice element inclus pe un banner este observat de clientii dumneavoastra. Astfel, este recomandat ca prin intermediul lor sa va prezentati produsele de top sau noi. Este posibila si setarea unei numaratori inverse, mai ales in cazul unor reduceri ce au valabilitate limitata. Cand discutam despre aceste bannere, un lucru este sigur, vizitatorii sunt incurajati sa le acceseze, iar aceasta activitate poate genera cu usurinta o conversie.

Recenzii

Crearea unei sectiuni destinate testimonialelor sau recenziilor este un pas important pentru cresterea notorietatii afacerii si a increderii vizitatorilor in brandul dumneavoastra. In momentul in care acceseaza magazinul online si observa ratingurile, testimonialele sau recenziile pozitive, vizitatorii capata incredere in brandul dvs. Cu cat acest nivel de incredere si siguranta este mai mare, cu atat mai mult creste inclinatia utilizatorilor de a efectua o comanda pe platforma.

Help Desk

Adauga sectiunea de help desk pentru cat mai multe dintre pagini. Clientii folosesc acest instrument pentru a trimite tichete referitoare la comenzile lor, iar acest widget ii ajuta sa intre cat mai usor in legatura dumneavoastra.

Wishlist

Acest instrument le permite vizitatorilor sa adauge produsele pe care planuiesc sa le achizitioneze pe o lista de tip wishlist. Este indicat sa le oferiti si posibilitatea de a impartasi aceasta lista pe platformele de socializare sau cu prietenii lor.

De asemenea, aceasta lista este un instrument folositor pentru potentialii clienti deoarece le reaminteste constant sa efectueze o achizitie.

Call-to-action (CTA)

Un alt lucru care nu trebuie sa lipseasca de pe nicio platforma este indemnul de a face o achizitie. Este recomandat ca aceste indemnuri, numite si CTA, sa se regaseasca pe cat mai multe pagini din magazinul online, sa iasa in evidenta si sa fie amplasate strategic.

Un astfel de indemn genereaza vanzari, abonari la newsletter si poate aparea in diferite forme, fie ca este vorba despre un banner, un buton sau doar un simplu text.

Concluzii

Pentru a fi sigur ca magazinul dumneavoastra online creeaza un mediu placut de achizitie pentru clienti, trebuie sa acordati atentie nevoilor lor. Acestia isi doresc sa regaseasca pe site rapid produsele pe care le cauta, meniuri extinse cu toate sectiunile si produsele, un design atractiv, informatie dispusa eficient.

In momentul in care le semnalati reducerile, promotiile si campaniile desfasurate cu ajutorul bannerelor sau newsletterelor, posibilitatea realizarii unei achizitii creste.

Echipa noastra de web design este la curent cu toate tehnicile, statisticile si tendintele care ajuta la crearea unui magazin online care sa genereze vanzari. De aceea, in momentul in care ati decis sa va lansati o afacere in mediul online, va asteptam sa ne contactati pentru a crea o platforma care sa va serveasca toate nevoile.

SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole