wrong way

“Creare site ieftin” sau cum sa dai gres inainte de a intra pe piata

Cuprins Articol

La o cautare rapida in Google pentru un furnizor de servicii web design sau a unei agentii de marketing online, vei descoperii ca primele pagini sunt pline de oferte de genul “creare site ieftin” sau “realizare site web 249 euro in 5 zile” sau “sau creare site web cu optimizare SEO in 7 zile si gazduire gratuita”.

Aceste oferte sunt foarte atragatoare mai ales pentru companiile start-up.

Ce este în neregula cu aceste oferte?

Haideti sa vedem pentru inceput ce este si ce nu este cu adevarat realizabil din aceste oferte.
Cu tehnologia de astazi si cu platforme open-source de tipul WordPress sau similar, folosind template-uri accesibile poti pune pe picioare un website care sa arate bine in cateva zile.

Daca vine si clientul cu temele facute si pune la dispozitia developerului toate textele si imaginile dorite, acest timp se scurteaza semnificativ.

Daca clientul este flexibil in ceea ce priveste design-ul sau daca a fost facuta o alegere fericita a temei din punct de vedere vizual, un astfel de site poate fi gata si a doua zi.

Un astfel de site va fi vizibil pe Google sau va vinde?

Raspunsul din pacate este simplu si sec: “Nu” sau in cel mai fericit caz “Nu out of the box” (adica veti fi nevoiti ulterior sa platiti niste servicii suplimentare pentru remedierea problemelor).

De ce?  Motivele sunt nenumarate: pentru ca sunt sariti toti pasii de creare a unui instrument de marketing si este livrat doar un site (care probabil arata bine) ce nu poate fi gasit de motoarele de cautare, conceput cu aplicabilitatea generica oferita de tema folosita si nu pe specificul afacerii dvs sau al profilului potentialilor clienti.

De la analiza pietei si pana la marcarea corecta a codului pentru a-l face inteles de motoarele de cautare sunt ignorate toate elementele ce fac diferenta intre un site parcat pe internet fara perspective si un instrument de marketing real conceput din start pentru a genera conversii – adica pentru a atrage vizitatori cu scopul de a-i transforma in clienti.

Sunt si oferte care mentioneaza optimizarea SEO (Search Engine Optimization) inclusa pentru aceleasi site-uri livrate in 5, 7 sau 10 zile.

Este realist? Nu prea.

Daca plecam de la premisa initiala cu siteul realizat pe o platforma WordPress, instalarea unui modul de tipul Yoast SEO (cel mai popular modul SEO pe platforma WP) nu inseamna optimizare – cel mai frecvent tip de asa-zisa optimizare SEO oferita in cateva zile.

Astfel de module sunt utile, dar insuficiente.

Aceste module au niste efecte benefice pentru optimizarea SEO dar reprezinta 10% (ca sa fiu generos) din intregul proces.

Procesul de optimizare (on-page) este complex, necesita timp si este un proces ce nu poate fi automatizat – adica trebuie facut in cea mai mare parte “de mana”.

Implica modificari pe cod (atat HTML, CSS cat si JS), implica optimizarea imaginilor folosite, implica optimizarea textelor, implica research pe cuvintele cheie relevante si multe altele si este imposibil de livrat in 5, 7 sau 10 zile pentru ca, asa cum spuneam mai devreme, optimizarea SEO nu se poate automatiza si este consumatoare de timp.

Sigur ca optimizarea pentru motoarele de cautare se poate face si ulterior insa efortul de a ridica in rank un site indexat de google pe baza unor informatii generate de WP fara legatura cu continutul real al site-ului, va fi mult mai mare, mai indelungat si mai costisitor.

Concluzie:

Daca nu va doriti un site pe care sa il viziteze doar prietenii dvs sau cei ce au un link direct, apelati la servicii de web design profesional si nu va lasati pacaliti de ofertele ieftine, sau macar luati o decizie in cunostinta de cauza.

SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole