Ce contine un site web?

Cuprins Articol

10 elemente pe care trebuie sa le contina un site web

Inca de la inceputul realizarii unui site, este bine sa luati in calcul cateva functionalitati si caracteristici pe care este bine sa le contina un site. Acestea sunt menite sa atraga utilizatorul, sa ii mentina interseul si sa ii ofere o experienta inedita in timpul navigarii. Un serviciu de dezvoltare web foloseste o intreaga varietate de metode si tehnologii pentru a oferi unui brand vizibilitate, dar si alte elemente care sa il ajute pe utilizator si motoarele de cautare sa gaseasca rapid informatia cautata.

De aceea, atunci cand aveti in plan crearea unui site, este ideal sa luati in considerare cateva aspecte si tactici esentiale. Site-ul devine astfel un asset foarte important pentru afacerea dumneavoastra, capabil sa genereze vanzari sau conversii si sa fie, totodata, usor de gasit si folosit.

Desi nu exista o formula magica sau standard pentru dezvoltarea unui site, acesta trebuie totusi sa contina anumite functionalitati sau elemente precum pagina de contact, sectiune cu informatii despre afacerea dumneavoastra si despre echipa, servicii, informatii utile etc.

Iata mai jos 10 caracteristici si informatii care trebuie sa se regaseasca pe un site:

1. Informatii de contact pe fiecare pagina

Multe afaceri si companii omit acest aspect atunci cand dezvolta un site si pierd astfel sansa ca utilizatorul sa intre in contact cu compania si sa descopere serviciile puse la dispozitie. Tocmai de aceea recomandam ca acestea sa se afle cat mai la indemana utilizatorului, pe paginile site-ului.

De asemenea, este ideal sa existe un buton care sa indemne vizitatorul sa intre in contact cu echipa sau sa initieze un dialog.  Butonul poate fi plasat in partea de sus sau in footer-ul siteului si sa se regaseasca pe toate paginile. In momentul in care este accesat, acesta va trimite utilizatorul catre casuta de email, de unde poate face o solicitare, sau il va trimite catre un formular de contact prezent pe site sau poate chiar sa apeleze un numar de telefon.  Aceasta metoda ii ajuta pe utilizatori sa aiba mereu la dispozitie o modalitate de a intra in legatura cu dumneavoastra.

2. Functia BLOG

Un blog va aduce multiple beneficii unei afaceri. In primul rand, va poate ajuta la indexare pe motoarele de cautare. De asemenea, aceasta va familiariza utilizatorul cu activitatea si produsele dumneavoastra sau alte domenii conexe. Articolele publicate in aceastra sectiune trebuie sa fie de interes, informative si sa contina totodata si o modalitate usoara de a intra in contact cu dumneavoastra. Este de preferat ca sectiunea blog sa fie parte din siteul dumneavoastra si va recomandam sa nu alegeti platforme externe de blogging unde sa postati continutul.  

Beneficiile unui Blog:

  • O modalitate ideala prin care puteti produce continut ce poate fi vizualizat pe site si care poate fi distribuit cu usurinta pe canalele de social media;
  • Un instrument necesar pentru a va plasa ca expert in industria in care activati;
  • O buna modalitate de a va adresa si a intra in contact cu clientii.
  • Ajuta la indexare in motoarele de cautare;

3. Recomandari de la clienti, testimoniale sau recenzii

Recomandarile primite de la alti clienti reprezinta o modalitate excelenta de a creste increderea celor care va viziteaza siteul de prezentare sau magazinul online. Conform studiilor, recenziile postate de parteneri sau clienti care au apelat la serviciile oferite de o companie vor atrage si convinge alti vizitatori sa faca o achizitie sau sa va contacteze.

Aceasta strategie de marketing ofera un plus major de credibilitate, iar noii vizitatori vor avea mai multa incredere in brand. De multe ori, o sectiune dedicata acestor testimoniale se numara printre cele mai accesate pagini dintr-un site, motiv pentru care ar trebui sa luati in considerare adaugarea acestor informatii.

Acest tip de continut este apreciat de vizitatori daca sunt folosite numele reale ale partenerilor sau ale celor care au benefifiat de serviciile sau produsele dumneavoastra. De asemenea, ele reprezinta o modalitate prin care va puteti mandri cu rezultatele muncii dumneavoastra. Toate aceste lucruri sunt valabile atata timp cat oferiti si o varianta de verificare a surselor.

4. Strategie optimizare SEO

Existenta unei strategii de optimizare site va poate sustine in a genera informatii pentru motoarle de cautare si astfel sa beneficiati de pozitii mai bune in SERP (Search Engine Results Page – adica paginile de rezutate generate de motoarele de cautare). Integrarea cuvintelor cheie relevante in articolele si textele afisate pe site pot genera conversii sau vanzari si pot face ca siteul sa fie mai usor de descoperit, atunci cand utilizatorii folosesc functia de cautare pe Google sau alte motoare de cautare. 

Pentru o mai buna valorificare a strategiei, pastrati extensiile linkurilor concise, usor de urmarit si incorporati in ele cuvinte cheie. De asemenea, descrierile meta si titlurile trebuie redactate luand in considerare cele mai bune practici in materie de SEO (Search Engine Optimization).

5. Locatia in care va desfasurati activitatea

Daca serviciile oferite de dumneavoastra vizeaza doar un anumit oras sau o zona geografica, atunci este ideal ca locatia sa fie disponibila pe site. Deoarece majoritatea cautarilor efectuate de utilizatori, pe Google, includ si orase (exemplu: “service auto Bucuresti”), este indicat ca aceasta locatie sa fie vizibila pe site.

De asemenea, va recomandam sa includeti locatia si in articolele din blog. In cazul in care aveti locatii disponibile in mai multe orase, creati pagini diferite pentru fiecare dintre ele.

6. Imagini cu echipa si locatia

In general, utilizatorii sunt atrasi de imagini reprezentative ce ilustreaza procedeele de productie, de creatie din spatele brandurilor. Din acest motiv va recomandam sa inserati in site videoclipuri sau fotografii cu echipa, locatia in care va desfasurati activitatea sau proiectele realizate.

Daca sunteti, de exemplu, producator, puteti inregistra intreg procesul de creare al produselor, afisand la final obiectul finit. Utilizatorii vor aprecia acest tip de continut. De asemenea, daca este vorba de un salon de cosmetica sau coafor sau activitati similare, puteti ilustra schimbarile clientilor cu ajutorul unor fotografii realizate inainte si dupa transformare care atrag intotdeauna atentia.

7. Buletin de stiri (Newsletter)

Printr-un newsletter puteti oferi utilizatorilor informatii la zi despre afacerea dumneavoastra, despre promotiile practicate, reduceri sau servicii si produse.

De fiecare data cand introduceti un serviciu sau produs nou, aveti posibilitatea sa il prezentati celor care s-au abonat la buletinul dumneavoastra de stiri. Acest proces urmareste readucerea pe site a utilizatorilor/clientilor care au inregistrat deja conversii sau tranzactii pe site-ul dumneavoastra cu alta ocazie.

8. Sectiunea „Despre noi”

Utilizatorii sunt interesati sa afle informatii despre businessul cu care colaboreaza sau de la care achizitioneaza produse. Aceasta informatie este importanta pentru un site pentru ca ajuta foarte mult la construirea credibilitatii.

Puteti, astfel, impartasi povestea, misiunea si valorile dupa care se ghideaza brandul dumneavoastra, castigand increderea utilizatorilor. Totodata, puteti oferi informatii si despre planurile de viitor, partenerii cu care colaborati sau noi locatii ce urmeaza a fi deschise.

9. Functie de cautare

Este bine ca platforma sa contina si o functie de cautare care sa ii ajute pe vizitatori sa gaseasca informatiile, serviciile sau produsele de care au nevoie. Studiile arata ca exista mai multe sanse ca utilizatorii care efectueaza cautari pe un site web sa faca o achizitie si sa se reintoarca pe un site.

Studiile arata ca acele companii care au implementat o functie de cautare pe site, au realizat de doua ori mai multe conversii.  

10. Social Media

Includeti linkuri corespunzatoare fiecarui canal de social media catre profilul companiei pentru a va face cunoscut si prin retelele de socializare pe care alegeti sa comunicati informatii despre afacerea dumneavoastra.  

Concluzii

Integrand aceste elemente si functionalitati pe siteul dumneavoastra incurajati utilizatorii sa se intoarca la dumneavoastra ori de cate ori vor avea nevoie de servicii in domeniul in care activati. Toate aceste elemente si functionalitati sunt importante dar nu suficiente. Web Design-ul joaca un rol crucial care influenteaza traficul pe site. In acest sens cititi si aricolul nostru “Beneficiile unui site de prezentare cu web design unic” sau

Considerati ca afacerea dumneavoastra ar putea beneficia de un site de prezentare sau de un magazin online? Nu ezitati sa ne contactati pentru mai multe detalii despre proiectarea platformelor moderne, performante, care sa va puna in valoare in mediul online.

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole

WEB DESIGN

Magazine Online