UX design in afara siteului, pentru magazin online

Cuprins Articol

Cand discutam despre procesul de creare site/web design, aceasta trebuie sa intruneasca cateva conditii pentru a oferi vizitatorilor o experienta cat mai placuta. Iar partea de UX design (User Experience) nu trebuie neglijata! In primul rand, site-ul dumneavoastra are nevoie de un web design modern, intuitiv, iar acest lucru se poate efectua dupa ce au fost realizate cercetari minutioase pe partea de UX.

Acest lucru este valabil si pentru magazinele online care trebuie sa aiba nu doar un web design atractiv, dar si UX de calitate. UX vine in ajutorul utilizatorului ca acesta sa poata gasi cu usurinta pe site-ul dumneavoastra produsele cautate, sa primeasca recomandari folositoare, care sa le atraga atentia si asupra altor produse, sa poata plasa cu usurinta o comanda.

Cumparatorii vor parasi site-ul, lasand produsele in cosul de cumparaturi daca vor intampina erori, daca site-ul se incarca greu sau nu pot efectua cu usurinta comenzi. Daca iti doresti ca potentialii clienti sa dezvolte incredere in magazinul online pe care il administrezi, nu este nevoie doar de produse de calitate sau de preturi foarte bune, ci si de o solutie web design si UX care sa puna in valoare intregul brand.

Insa, elemntul UX nu se opreste doar la siteul dumneavoastra web si la procesul de creare site. Potentialii clienti arareori interactioneaza cu un brand doar online. Din momentul in care un consumatorul a plasat comanda si pana paraseste platforma, acesta interactioneaza cu toate elementele de UX inglobate in site dar experienta lui cu brandul nu se incheie aici.

Acesta va primi un email de confirmare a comenzii sau un SMS din care afla data la care va fi livrat pachetul. In momentul in care cumparatorul primeste coletul, acesta observa mai intai pachetul, urmand ca abia mai apoi sa exploreze continutul lui si sa foloseasca produsul. Toti acesti pasi sunt extrem de importanti pentru un brand care isi doreste sa obtina increderea si aprecierea clientului.

Factorii prezentati mai sus sunt, de fapt, o extensie a componentei UX. De aceea, mai jos veti afla de ce este nevoie sa extindeti cercetarile UX si in afara siteului.

Pentru ca o afacere si un brand sa aiba success, este ideal sa priviti imaginea de ansamblu si sa va asigurati ca puneti la dispozitie un site cu un web design unic, iar experienta userilor este una placuta, atat pe siteul dumneavoastra, cat si in afara lui. Pentru a putea fi sigur ca si alte componente sau mijloace de comunicare cu clientul sunt folosite corecte, este necesara declinarea cercetarilor in materie de UX si pentru alte arii precum:

Aplicatii mobile

Fie ca aveti un magazin online sau oferiti utilizatorilor un altfel de serviciu, aplicatia pusa la dispozitie trebuie sa functioneze fara erori, sa fie usor de utilizat si sa aiba o interfata prietenoasa. Aceasta nu trebuie neaparat sa foloseasca aceleasi elemente de web design folosite pe site, deoarece utilizatorii aplicatiilor mobile au un comportament diferit fata de cei de pe desktop.

Totusi, functiile puse la dispozitie nu trebuie sa fie diferite de cele prezente pe varianta desktop. Este important ca aplicatia sa functioneze perfect, sa se miste rapid, iar datele utilizatorilor sa fie in siguranta. Astfel, increderea in brand si in serviciile dumneavoastra va creste considerabil, iar utilizatorii, fie ei clienti fideli sau utilizatori noi, se vor intoarce pentru a achizitiona un produs sau un serviciu.

testare UX aplicatie mobila

Email

In general, siteurile de tip magazin online folosesc emailul pentru a furniza informatii folositoare despre brand sau produse. Se poate utiliza emailul pentru a trimite clientilor un newsletter periodic cu oferte, produse noi, reduceri sau campanii aflate in desfasurare. De asemenea, tot cu ajutorul emailul vor transmite informatii referitoare la comenzile efectuate pe site sau prin intermediul aplicatiei, precum si statusul de procesare comanda si data de livrare a produsului comandat.

Totusi, acest mijloc de interactiune cu clientii trebuie folosit intr-un mod productiv. Prea multe emailuri vor fi considerate spam de catre cumparator, generand o actiune negativa, spre exemplu dezabonarea de la newsletter.

Atunci cand alegeti sa folositi emailul pentru a interactiona sau informa un potential client, trebuie sa va asigurati ca toate datele obtinute prin cercetarea UX sunt puse in practica pentru o experienta cat mai placuta. Elemente de web design trebuie sa fie si ele integrate in newsletter pentru a crea identitatea brandului pe toate canalele de comunicare.

Astfel, atunci cand veti comunica informatii despre comenzi sau brand, este recomandat sa folositi aceleasi elemente vizuale care se regasesc si pe site. De asemenea, subiectul emailului si al continutului trebuie sa fie personalizat si sa incurajeze cumparatorul sa intreractioneze cu siteul dumneavoastra.

Social Media

In general, un magazin online sau o platforma care pune la dispozitie diferite servicii, se foloseste si de canalele social media. Chiar si pe aceste canale, experienta vizitatorului trebuie sa fie una pozitiva. Trebuie sa acordati atentie sporita modului in care realizati campanii pe social media, comunicati valorile brandului, oferiti informatii. De asemenea, timpul de raspuns pentru un mesaj primit din partea unui potential client trebuie sa fie cat mai scurt cu putinta si sa raspunda cerintelor sau intrebarilor consumatorului.

Mai mult decat atat, incurajati persoanele care au folosit serviciile dumneavoastra sa va lase o recenzie pe aceste canale pentru a spori nu doar increderea in brand, dar si pentru a evidentia calitatea serviciilor oferite.

SMS

Strategiile UX se aplica si atunci cand alegeti SMS-urile ca mijloc de comunicare cu clientii dumneavoastra. Pentru a fi sigur ca aceastea au un efect pozitiv, mesajul trebuie sa fie unul concis, informativ, relevant pentru brand.

La fel ca pentru un newsletter, nu abuzati de aceasta optiune si puneti la dispozitie clientilor posibilitatea de a se dezabona.

Promovare

Exista mai multe modalitati prin care va puteti promova un magazin online cu ajutorul reclamelor. Acestea pot fi afisate pe Google, pe canalele de social media, la radio, TV, pe bloguri partenere, promovate de influenceri, prin panouri publicitare, prin newsletter sau orice alte modalitati de promovare.

De fiecare data cand echipa dumneavoastra implementeaza o noua campanie de promovare, aveti grija ca mesajul sa fie unul consistent, cu un branding recognoscibil, atat in mediul online, cat si in cel offline.

Daca nu sunt respectate aceste reguli si nu sunt folosite elemente de branding in promovarea serviciilor sau produselor, consumatorul nu va recunoaste brandul.

Ambalarea Produsului

In cazul unui magazin online, trebuie sa luati in considerare si ambalarea produsului. Pe acest ambalaj trebuie sa se regaseasca clar numele siteului si al brandului, iar layoutul sa fie unul similar cu cel folosit pentru web design.

Produsul trebuie sa fie impachetat corespunzator pentru a nu fi deteriorat in timpul livrarii, oferind astfel o interactiune cat mai buna (UX) cu brandul.

Produs

Produsul in sine trebuie sa se alinieze asteptarilor setate de websiteul dumneavoastra. Insa, chiar daca aveti un website si o aplicatie care arata si functioneaza excelent, toate strategiile prezentate mai sus vor fi ineficiente, daca produsul livrat nu corespunde asteptarilor create de elementele din platforma de e-commerce.

Modalitatile prezentate mai sus sunt doar cateva dintre caile prin care dumneavoastra puteti folosi designul UX si strategiile aferente pentru a crea o imagine unitara si o experienta cat se poate de placuta pentru clientii dumneavoastra.

Inca de la prima interactiune si pana la momentul in care produsul ajunge in mainile clientului, experienta lui trebuie sa fie una fara cusur.

Acest lucru este usor realizabil daca va folositi de cercetarile UX pentru a privi imaginea per ansamblu si pentru a simplifica si pentru a veni in intampinarea nevoilor clientului, la momentul potrivit.

Alege solutiile SVO pentru creare site/web design cu UX realizat de profesionisti. Nu ezitati sa ne contactati daca va doriti un site sau o platforma e-commerce de calitate.

Pentru mai multe detalii legate de UX si UI, cititi si articolul “Diferenta dintre User Interface si User Experience

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole

WEB DESIGN