Oameni tintiti

Publicul Tinta sau cui ii sunt adresate Cuvintele Cheie

Cuprins Articol

Cuvintele cheie se folosesc pentru a veni in intampinarea cautarilor efectuate de catre Publicul Tinta.

Asa cum se intampla adeseori in viata si in afaceri, web site-ul dumneavoastra are nevoie de o planificare amanuntita. Acest lucru este cu atat mai necesar pentru Pagina de Start. Mai degraba ne luam un ragaz sa ne gandim si sa schitam cateva lucruri importante inainte, decat sa “trantim” un text copiat pe un URL, pentru ca prioritatea noastra este crearea unui website perfect functional care se gaseste pe Google.

Principiile de baza dupa care ne ghidam si pe care le vom prezenta detaliat aici, sunt acelea ca, toate actiunile vor fi mereu efectuate gandindu-ne la Publicul Tinta si experienta pe care acesta o va avea folosind web site-ul. Dificultatea consta in a asigura nu doar trafic, ci trafic relevant. Daca reusim acest lucru, putem sta linistiti ca utilizatorii nu vor parasi site-ul nostru, pentru ca se afla deja la locul potrivit.

Toate bune si frumoase, dar cum ne dam seama ca avem traficul relevant pentru web site-ul nostru? Pe scurt, totul consta in cunoasterea publicului tinta, ce anume il intereseaza, si in a determina ce cautari ar putea face, care ar fi intrebarile lui. Cunoscand toate acestea, ne este de ajutor in selectarea celor mai bune cuvinte cheie pentru SEO.

Asa ca, inainte de a ne apuca de treaba, haideti sa ne facem o strategie.

Pasul 1: Sa cunoastem totul despre Publicul Tinta

Este important sa abordam fiecare pagina a web site-ului nostru din perspectiva publicului utilizator, punandu-ne intrebari precum: “Ce obtin de aici?“. Asta e cu atat mai important pentru Pagina de Start pentru ca ea se poatre adresa mai multor categorii de Public Tinta (sau “tipuri de ultilizatori”, “utilizatorii vizati”, “clientii ideali” sau oricum dorim sa-i numim).

Ce este Publicul Tinta?

Publicul Tinta este reprezentarea semi-fictiva a clientului dorit, pe care o stabiliti combinand datele obtinute din studiile de marketing, cu datele despre clientii pe care ii aveti deja. Acesta este un mod de a va asigura ca acel “client ideal” pentru afacerea voastra nu ramane o entitate abstracta. Veti detalia personalitatea acestuia, ce-l caracterizeaza, motivatia, ideile, comportamentul si preferintele sale.

Sageti Public Tinta

Conturand Publicul Tinta, va ajuta sa-l intelegeti mai bine si sa empatizati cu nevoile sale ori de cate ori prezentati produsul sau serviciile voastre, dar ne ajuta si in crearea web site-ului.

Asa ca, daca inca nu ati stabilit care va este Publicul Tinta pentru produsul sau serviciile oferite de dumneavoastra, lasati orice si apucati-va de asta! Datele despre Publicul Tinta trebuie sa includa atat detalii demografice: varsta, sex, nationalitate, educatie, venit, cat si detalii despre valorile in care crede, personalitatea, principiile si opiniile sale. Cunoasterea acestor aspecte despre clientii ideali este primordiala. Web site-ul dumneavoastra ar trebui sa vina in intampinarea cautarilor lor, sa raspunda si sa rezolve problemele pentru care acestia cauta informatii. Fara sa avem aceste date, nu putem sa realizam acest deziderat. Limbajul pe care il folosim trebuie sa fie acelasi pe care Publicul nostru tinta il foloseste cand discuta si intreaba despre problemele sale. Acest limbaj va determina cuvintele noastre cheie, cuvintele exacte pe care Publicul Tinta le foloseste in cautarile lui, pentru a ajunge la web site-ul vostru.

Studiati utilizatorii vizati si felul lor de a vorbi

Daca va este greu sa identificati limbajul specific al publicului tinta, puteti verifica prin corespondenta voastra, pe email, in chat, sau sa intrebati membrii echipei de Relatii Clienti care este modul in care acestia li se adreseaza.

Bineinteles, daca va aflati la inceput de drum, aceste date nu vor putea fi disponibile, insa la inceput, caracterizarea publicului tinta poate fi facuta bazandu-va pe experienta personala, pe intuitie si presupuneri. Poate ca ceea ce v-a determinat sa porniti afacerea dumneavoastra, este faptul ca, la un moment, dat voi insiva ati avut nevoie produsele/serviciile pe care le oferiti acum. Astfel, puteti considera exemplul propriei persoane in descrierea Publicului Tinta.

Pe masura ce afacerea voastra se dezvolta veti dispune de mai multe date despre clientii dumneavoastra si veti afla lucruri noi la fiecare vanzare facuta. Instrumente precum Google Analytics si Google AdWords, va ajuta sa colectati date despre utilizatori si interesele acestora. Puteti descoperi ca utilizatorii vizati de voi nu constituie majoritatea celor interesati de produsele/serviciile voastre. Daca descoperiti acest lucru, este bine sa nu ramaneti “agatati” pe Publicul Tinta imaginat ci, pentru efectuarea conversiilor,  sa modificati tiparul clientului. Aceasta modificare poate face diferenta intre o afacere de succes si una falimentara.

public tinta focus color

Pe masura ce redefinim si redescoperim Publicul Tinta ii putem viza mai detaliat folosind inclusiv limbajul folosit de acestia. Surse din care putem extrage mai multe informatii si date despre Publicul Tinta sunt: Quora, Facebook, Magazinele online si sectiunile lor  de review pentru produsele vandute, Chestionarele pentru clienti.

Pagini de Start care apeleaza la latura emotionala a Publicului Tinta

Pagina de Start trebuie sa prezinte insusirile si beneficiile produselor sau serviciilor oferite, chiar daca noua ne par evidente. Publicul Tinta va dori sa gaseasca aceste detalii, precum si ce beneficii ii pot aduce. Aceste beneficii nu pot fi stabilite clar, decat daca cunoastem in amanunt care este clientul nostru ideal.

Sigur ca nu doar Pagina de Start trebuie sa se concentreze pe Publicul Tinta, ci si design-ul trebuie sa fie atractiv pentru acestia. Nu scriem doar despre ceea ce le-ar trebui, ci cautam sa le oferim si o experienta vizuala ce reflecta starea in care se afla sau pe care si-o doresc. Pagina de Start a web site-ului ar trebui sa ofere o imagine de ansamblu care sa rezoneze cu asteptarile Publicului Tinta.

Pasul 2. Alegerea cuvintelor cheie potrivite

Cunoasterea Publicului tinta este primul pas, pentru ca ne ajuta sa rafinam efortul pentru SEO: design-ul si crearea de continut pentru a obtine trafic din cautarile efectuate pe motoarele de cautare.

Din perspectiva crearii paginii de start, acest lucru se traduce prin explicarea, folosind cele mai bune cuvinte cheie posibile, a business-ului sau a produsului si cum aceasta poate fi de ajutor clientilor. Totul pentru ca, atat vizitatorii cat si algoritmii Google sa inteleaga ceea ce oferiti.

Cuvintele cheie sunt termenii pe care vizitatorii ii folosesc in motoarele de cautare atunci cand vor sa afle ceva. Acestea pot fi termeni precum “cele mai bune practice in afaceri” sau “saloane de manichiura in apropiere”.

Cu ajutorul cuvintelor cheie, motoarele de cautare stabilesc daca intentiile utilizatorilor se suprapun cu continutul web oferit de site-ul dvs.

De aceea este important sa cunoastem care este limbajul Publicului Tinta, pentru ca felul lor de a vorbi, se va transforma in cuvintele cheie pe care le vom folosi.

Astfel, inainte de a crea continutul web al site-ului, vom analiza cu atentie termenii si limbajul pe care oamenii il folosesc in descrierea cautarilor legate de produsele/serviciile pe care le puneti la dispozitie.

Odata determinate cele mai cautate cuvinte cheie, le vom distribui chibzuit in cadrul continutului Paginii de Start a web site-ului astfel:

  • In titlu si in Metadescription (partea care, desi nu apare pe site, apare la rezultate in motorul de cautare);
  • In titluri si subtitluri (daca acestea sunt bine alese, cuvintele cheie isi vor gasi locul fara probleme);
  • In meniul de navigare, atunci cand este cazul (de exemplu in numele unui produs sau serviciu);
  • In hypertext-ul pentru link-urile interne;
  • In Alt Tags si titlurile imaginilor.

Nu uitati ca paginile interne ale site-ului web va pot aduce trafic pentru cuvintele cheie mai specifice. Pagina de Start este mai mult de prezentare si indica cine sunteti, ce faceti si cum puteti fi de folos vizitatorilor. Detaliile, forma completa a continutului, sunt prezentate in paginile interne ale site-ului. Intr-o abordare fireasca, Pagina de Start va contine cuvinte cheie mai generale, pe cand paginile interne vor avea in continut cuvintele cheie specifice.

Distribuirea in mod firesc a cuvintelor cheie

Distribuirea cuvintelor cheie trebuie sa se desfasoare firesc. Nu vom incerca sa inghesuim cuvinte acolo unde ele nu se potrivesc natural. Cea mai buna cale de a ne asigura ca nu facem asta, este sa ne concentram atentia pe utilizatorii umani si nu pe indexarile motoarelor de cautare.

Spunem ca folosirea cuvintelor cheie trebuie sa fie facuta precaut, pentru ca apare riscul exagerarii. Daca aglomeram continutul paginii cu cuvinte cheie, atunci el va deveni neprietenos pentru Publicul Tinta, clientii nostri umani, a caror atentie ne-o dorim. Nici chiar indexarile Google nu vor pune site-ul nostru in topul rezultatelor, ci mai degraba putem fi penalizati pentru supra aglomerarea (SPAM) cu cuvinte cheie.

mix grafic cu tinta

Nu trebuie decat sa fim strategici, sa ne concentram mereu pe oamenii care ne acceseaza continutul. Daca abordam Pagina de Start din perspectiva vizitatorilor, inseamna ca vom folosi limbajul lor pentru problemele lor, folosind principiile lor, iar SEO va avea loc fara un efort fortat din partea noastra.

Asadar va putem oferi mai multe sfaturi cu privire la stabilirea si descoperirea particularitatilor Publicului Tinta si va asiguram ca tinem mereu cont de acesta in proiectele pe care le dezvoltati alaturi de noi, fie ele despre web design, creare magazin online sau optimizare SEO.

SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole