Cand trebuie sa imbunatatesti web design-ul?

Cuprins Articol

Un website cu care nu genereaza conversii si vizite, are un web design neaspectuos si este greu de utilizat de catre potentiali clienti, ar putea beneficia de imbunatatiri sau chiar de o reproiectare. Este foarte important ca siteul dumneavoastra sa vina in intampinarea nevoilor utilizatorilor si sa prezinte rezolvari la problemele, dorintele sau cererile acestora.

Aspectul unui site este foarte important, iar statisticile o arata din plin. Majoritatea vizitatorilor sunt de parere ca un website cu un web design atractiv genereaza atat credibilitate, cat si incredere printre utilizatori.

10 situatii in care siteul are nevoie de imbunatatiri

Siteurile care nu au un web design adecvat nu reusesc sa capteze atentia utilizatorului, iar acesta va evita sa revina pe platforma. De asemenea, acesta va alege sa caute servicii similare la concurenta si nu va recomanda afacerea dumneavoastra.

Insa, web designul unui site nu este singurul motiv pentru care acesta nu performeaza bine. Mai jos vom enumera principalele posibilele motive pentru care utilizatorii nu interactioneaza si nu petrec timp pe platforma dumneavoastra, descoperind astfel unde si de ce trebuie sa efectuati imbunatatiri:

1. Siteul nu este mobile-friendly

Daca websiteul dumneavoastra nu este mobile-friendly (compatibil cu dispozitivele mobile), acest lucru va poate dauna afacerii. In ziua de astazi, utilizatorii petrec jumatate din timp accesand siteurile de pe un dispozitiv mobil. Mai mult decat atat, inainte de a face o achizitie, aceastia urmaresc siteul si de pe desktop sau tableta.

De aceea, este ideal ca platforma dumneavoastra online sa functioneze si sa fie disponibila pe toate dispozitivele mobile (sa aiba un design responsive).

Statisticile arata ca utilizatorii sunt reticienti sa interactioneze cu o afacere daca descopera ca aceasta nu poate fi accesata de pe telefonul mobil. Iar daca siteul dumneavoastra intampina aceasta problema, cu siguranta este timpul sa luati in considerare o reproiectare.

Astfel, echipa SVO va poate ajuta ca websiteul dumneavoastra sa fie disponibil pe toate dispozitivele, astfel incat sa va puteti adresa si utilizatorilor care folosesc mai des telefonul mobil sau tableta.

2. Bounce rate mare

Daca timpul pe care utilizatorii il petrec pe siteul dumneavoastra este foarte mic, atunci este un semn ca acestia nu sunt atrasi de platforma.

Un bounce rate mare arata ca utilizatorii parasesc siteul inainte de a descoperi informatiile pe care dumneavoastra le puneti la dispozitie, serviciile, postarile de tip blog, produsele etc. Exista multe elemente care pot influenta aceast bounce rate, insa, inainte de toate, trebuie sa va asigurati ca siteul are informatie de calitate, un web design atragator si o interfata intuitiva pentru vizitator.

3. Informatia este invechita

Este important sa verificati constant daca informatia prezentata pe siteul dumneavoastra este de actualitate, sa adaugati continut nou si sa va asigurati ca utilizatorii pot gasi adresa afacerii sau alte informatii de contact precum numarul de telefon, preturi, brosuri etc.

Spre exemplu, daca numarul de telefon afisat nu este corect, un utilizator care nu reuseste sa va contacteze, va cataloga afacerea dumneavoastra ca fiind una neorientata catre client.

Daca informatia prezentata pe site nu este structurata in asa fel incat sa serveasca nevoilor utilizatorului, acesta va avea o rata de succes scazuta si nu isi va indeplini scopul de a informa si educa vizitatorul.

4. Siteul se incarca greu

Conform statisticilor, 40% dintre utilizatori vor parasi un website daca acesta nu se incarca in mai putin de 3 secunde. Aflati mai multe detalii in acest sens in articolul nostru Statistici web design in 2021 sau in Tendinte Web Design 2021.

In cazul in care site-ul se incarca greu, utilizatorul va fi nemultumit, iar motorul de cautare va „taxa” siteul, afisandu-l mai putin in cautari.

Daca dureaza mai mult de 5 secunde ca siteul sa se incarce, veti avea nevoie ca acesta sa fie optimizat. De multe ori, imaginile de dimensiuni mari, videoclipurile sau anumite fonturi sunt elementele responsabile pentru o incarcare greoaie.

Un web designer profesionist va putea cerceta, identifica si rezolva problema, iar echipa SVO va poate ajuta cu imbunatatiri, scazand considerabil timpul de incarcare.

5. Rata de conversie a siteului este foarte scazuta

Daca websiteul dumneavoastra nu genereaza conversii, fie ca discutam despre achizitii de bunuri sau abonare la un newsletter, este timpul sa realizati o restructurare a siteului si sa apelati la o solutie profesionista de web design.

6. Lipsa linkurilor catre canalele de social media

Aceste retele de socializare reprezinta una dintre modalitatile principale folosite de utilizatori pentru a comunica cu o afacere. De aceea, pe siteul dumneavoastra trebuie sa se regaseasca butoane sau linkuri catre aceste canale.

Un studiu recent arata ca 90% dintre consumatori vor recomanda un brand dupa ce au avut o interactiune pozitiva cu acesta pe unul dintre canalele de socializare disponibile.

7. Linkuri care nu functioneaza

Prezenta unor linkuri care afiseaza eroarea 404 vor dauna valorii SEO, implicit afacerii dumneavoastra. Astfel, siteul nu se va indexa corect si nu va aparea la fel de sus pe paginile de rezultate generate de motoarele de cautare (SERP).

Daca nu reusiti sa gasiti acesti linkuri si sa le remediati, echipa SVO dispune de specialisti in domeniu care va pot ajuta sa efectuati imbunatatiri pentru o plasare mai buna pe Google.

8. Meniul nu este eficient

Meniul reprezinta un instrument care ajuta utilizatorul sa navigheze si sa gaseasca mai usor informatiile pe care le cauta. Daca acesta nu reusete sa gaseasca rapid serviciile, produsele sau pagina dumneavoastra de contact, vizitatorul va parasi siteul.

In momentul in care acest meniu nu serveste necesitatile unui consumator, afacerea dumneavoastra pierde potentiali clienti. Pentru a rezolva aceasta problema va recomandam sa apelati la un serviciu de realizare site care sa implementeze un design personalizat cu UI (user interface) adecvat.

9. Absenta indemnurilor de pe paginile siteului (Call To Action – CTA)

Un astfel de indemn, dispus pe fiecare pagina, intr-o zona specifica, ii va atrage pe vizitatori sa faca o actiune pe platforma dumneavoastra.

Aceste indemnuri iau forma unor butoane si se pot folosi intr-un numar variat de forme si situatii („Inscrie-te acum!”, „Aboneaza-te astazi!”). Scopul acestor indemnuri este de a directiona utilizatorii catre anumite pagini si de a-i invita sa faca o conversie.

10. Platforme nepotrivite situatiei

In ziua de astazi exista o paleta foarte larga si variata de platforme pe care se pot construi site-uri. Toate acestea vin la pachet cu o serie de punte tari dar si de puncte slabe in anumite situatii.

Ideal este sa alegeti platforma potrivita specificului afacerii dumneavoastra.

Daca va doriti ca afacerea dumneavoastra sa aiba prezenta online adecavata, atunci va recomandam sa apelati la specialisti in domeniu care sa inteleaga afacerea si sa va indrume corect in alegerea platformei.

Concluzii

Daca performanta siteului dumneavoastra a scazut considerabil in ultima perioada, motivele prezentate mai sus ar putea cauza lipsei conversii sau vizitatori.

De aceea, va recomandam sa luati in considerare un update al siteului, iar daca aveti nevoie de ajutor din partea unei echipe profesioniste de web design, ne puteti contacta pentru imbunatatiri.

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole

WEB DESIGN

Magazine Online