Marketingul unui site web pt incepatori

Cuprins Articol

Pentru unii dintre noi, marketingul pentru un site web poate parea ceva intangibil, ce sa mai vorbim despre generarea constanta de trafic nou! Sa atragi privirile catre site-ul tau web este crucial in a genera noi oportunitati si a vinde produse. De obicei, de lucrurile acestea se ocupa specialisti care costa foarte mult si pe care nu ni-i putem permite.

Ei bine da, marketingul pentru ste-urile web este o provocare, insa asta nu inseamna ca nu poate fi deslusit! Iata cum va propunem noi sa abordati aceasta problema:

strategii marketing website

Incercati ceva (o strategie de marketing) care implica nitel timp si putini bani. Daca se concretizeaza, investiti suplimentar. Pastrati numai ceea ce functioneaza.

Plecand de la acest principiu, iata 4 metode simple cu care puteti incepe marketingul pentru site-ul web al companiei dumneavoastra

Pay Per Click Advertising (PPC)

Veti spune: Serios? Sa platesc pentru ca oamenii sa dea click si sa ajunga pe site-ul web al firmei noastre? Asta nu inseamna ca arunc banii pe fereastra? Campaniile PPC chiar functioneaza?

Functionarea acestui sistem depinde de domeniul de activitate al companiei dumneavoastra. Pentru unele tipuri de afaceri, aceasta metoda aduce vizitatori noi aproape imediat. Ea poate fi privita in contrast cu optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) ale caror rezultate pot apare si cu o intarziere de pana la 6-12 luni.

Ce-ar fi daca ati incerca, spre exemplu, sa achizitionati o carte buna despre Google Ads si sa incepeti sa experimentati, sa spunem cu 500 lei. Scopul expunerii noastre nu este de a va face sa aruncati mii de lei catre nicio strategie de marketing. Mai degraba investiti cate putin in cateva dintre strategii si observati care ar putea sa dea roade. Totodata am dori sa fiti deschisi la ideile prezentate si sa realizati ca marketingul unui site web va poate aduce beneficii.

Desi exista multe variante de Pay Per Click, niciuna nu este dificil de inteles, toate sunt la indemana oricui. In cazul Google Ads, puteti crea anunturi, alege anumite cuvinte cheie si apoi, in functie de alegerile facute si performantele anuntului dumneavoastra, Google incepe sa distribuie din ce in ce mai mult. Componentele aditionale includ testarea in paralel a titlurilor si variantelor de anunt si crearea de pagini relevante la care trimit anunturile facute. Iata o carte buna de  citit si care va poate ajuta sa faceti AdWords ca niste profesionisti: Ultimate Guide to Google AdWords: How to Access 100 Million People in 10 Minutes

La inceput fiind, inainte de a intelege cu adevarat principiile SEO, am cheltuit mult si fara succes, in incercarea de a atrage noi clienti. M-am ales doar cu un client care s-a dovedit a fi si dificil si de abia daca mi-am recuperat investitia.

Parteneriate bazate pe recomandari

Iata o optiune care este usor de pus in practica. Gasiti alte companii care au un segment de clienti similar cu al vostru. Contactati-i si stabiliti in ce fel ati putea incheia cu ei un parteneriat pentru a va recomanda reciproc. Daca faceti treaba buna cu aceste recomandari veti vedea ca si partenerul dumneavoastra va fi mai deschis si mai disponibil sa trimita clientii catre site-ul vostru web.

In momentul in care veti face o vanzare catre un client care a vizitat site-ul bazandu-se pe o recomandare, veti fi foarte bucurosi! Cine stie, poate chiar veti fi mai increzatori in marketingul unui site web.

Site-uri directoare/ Site-uri tip catalog de firme

Site-urile de tip catalog, va ofera oportunitatea de a va crea un profil al companiei dumneavoastra, care sa contina datele principale ale afacerii. Daca este un site reprezentativ, bine cotat, dati-va interesul sa detaliati cat mai bine profilul.

tastatura cu catalog firme

De ce sa alegem site-uri de tip catalog? Pentru ca ele prezinta o imagine de ansamblu cu toate companiile, structurate pe domenii de activitate, astfel incat clientii care sunt in cautare de furnizori precum dumneavoastra, pot sa va gaseasca si sa va acceseze site-ul web imediat. Incercati sa va inscrieti profilul afacerii in site-urile de tip director de companii cele mai reprezentative pentru domeniul in care activati.

Daca vedeti ca aceasta metoda da randament, investiti in continuare pentru a obtine o expunere si o vizibilitate si mai mare.

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO)

Am lasat special spre final aceasta strategie de marketing pentru site-uri web. Asta pentru ca, dintre toate cele prezentate pana acum, este cea mai complicata. Dar ca si in cazul strategiilor de marketing prezentate anterior, nu este ceva ce nu se poate invata. Iata ce puteti face: 

search seo

Descoperiti pasiunea pentru scris

Este foarte important sa scrieti continut de calitate pentru utilizatori lucru care ajuta mult SEO. Este de asemnea ceea ce va asigura o buna rata a conversiilor cat si mentinerea interesului publicului dumneavoastra. Faptul ca veti scrie postari pentru blog, continut pentru pagina de start sau paginile interioare ale site-ului, nu va vor asigura instant ca apareti in primele pagini la rezultatele cautarilor. Insa toate acestea constituie o baza solida pentru SEO.

Google este un motor de cautare. El incearca sa raspunda intrebarilor celor ce efectueaza cautarile. Continutul bine scris are exact acest rol. Un bun inceput este de a scrie continut care sa fie de interes pentru utilizatori, chiar daca traficul initial este mic.

Familiarizati-va cu practicile de baza

Nu vom intra in multe detalii, insa cam acestea sunt lucrurile funadamentale pentru SEO:

  • Crearea unui continut de calitate,
  • Linkuri externe si interne – linkurile interne sunt acelea care fac trimitere la alt continut care se afla tot in pagilele site-ului dumneavoastra,
  • Cautarea de cuvinte cheie – gasirea acelor cuvinte care sunt des cautate si care sunt relevante si pot fi introduse in continutul dumneavoastra,
  • Optimizarea in pagina– optimizarea titlurilor, a numarului de cuvinte, samd, astfel incat sa corespunda cerintelor motoarelor de cautare,
  • SEO tehnic – optimizarea site-ului web ca si intreg este benefica motoarelor de cautare. Aceasta poate include: imbunatatirea vitezei, interfata pentru mobil, corectii 404, redirectionari 301 (Putin cam tehnic? Aici va poate veni in ajutor o agentie web design specializata si in SEO),
  • Dobandirea backlink-urilor – sa va asigurati prezenta legaturilor catre site-ul dumneavoastra in site-urile altor companii. Cu cat mai multe referiri (linkuri) catre paginile site-ului apar, cu atat motoarele de cautare il considera mai credibil. Si site-urile care afiseaza linkuri catre compania dumneavoastra trebuie sa fie credibile la randul lor.  

Ca sa fim sinceri, trebuie sa va mentionam ca stapanirea si intelegerea deplina a acestei strategii de marketing pentru site-urile web, poate dura ani. Insa, daca tot va apucati de marketing, cel mai bine ar fi sa incepeti cat mai curand. Nu pueti deveni expert SEO peste noapte, insa puteti incepe sa scrieti continut de calitate si sa incercati sa-l optimizati cat mai bine pentru cautari.

Colaborati cu o firma care ofera servicii SEO

Colaborarea cu o firma specializata va poate aduce multe cunostinte noi in ceea ce priveste practicile SEO. Cu cat de mult sunteti dispusi sa investiti cu atat aveti mai mult si mai rapid de castigat. Si cu atat mai aproape veti fi de a intelege aceasta metoda de marketing pentru site-uri web.

Asa ca alegeti o agentie care are o reputatie buna, care a facut proiecte pentru alte companii din domeniul dumneavoastra de activitate, ale caror rezultate pot fi observate. Puteti cauta parerile clientilor si sa aflati cam in cat timp s-au facut simtite efectele campaniei de marketing SEO si daca sunt multumiti.

SEO este o abordare complexa, insa, porniti sa scrieti continut relevant si incercati sa intelegeti elementele de baza. Acest lucru va va permite sa treceti ulterior la actiuni mai avansate.

Concluzie

Ca sa facem un rezumat, in acest articol am prezentat 4 feluri diferite in care puteti sa incepeti marketingul pentru site-ul web. Le intarim inca o data:

Incercati o strategie de marketing pentru site-ul web, alocand resurse de timp si bani rezonabil de modeste la inceput. Pastrati strategiile de marketing care au dat roade si nu le mai adoptati pe cele ce s-au dovedit nefolositoare.

Cel mai nasol este atunci cand nu faceti nimic pentru a promova site-ul dumneavoastra. Daca nu investiti timp si nu va dedicati in a incerca diferite strategii, atunci nu puteti acumula informatii. Si pana la urma acesta e si scopul, nu?

Speram ca sfaturile noastre se vor dovedi folositoare si va uram succes in campaniile de marketing pentru site-ul dumneavoastra!

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole

WEB DESIGN

Magazine Online