sfaturi web design eveniment

Sfaturi de web design pentru platforme de evenimente si conferinte

Cuprins Articol

Nu este o notate faptul ca evenimentele si conferintele sunt organizate din ce in ce mai des de companii. Asftfel ne-am gandit ca ar fi un moment oportun sa va oferim cateva sfaturi despre web design pentru a va ajuta sa sporiti rata de conversie de participare la evenimente – adica sa atrageti mai multi clienti. 

Asigurati-va ca informatiile importante sunt clare si scoase in evidenta.

Ganditi acest aspect foarte matematic – structurat. In cazul unui eveniment de acest gen, cele mai importante informatii sunt CAND, UNDE si DE CE, iar acestea trebuie sa fie afisate clar si concis.

Da, este posibil ca multi oameni sa stie deja unde va avea loc conferinta sau evenimentul dvs., de ce ar trebui sa participe si la ce ora, insa mult mai multi nu au aceste informatii, iar pentru acestia trebuie sa asigurati acces facil.

Nu uitati un lucru: Nu pagina evenimentului este produsul final. Evenimentul in sine sau conferinta este produsul final. Site-ul sau pagina web este doar un mijloc prin care urmarim sa atragem participanti. 

Oferiti detalii (clare si relevante) despre eveniment

Sigur ca pare evident, dar ganditi-va de cate ori ati accesat siteul unui eveniment sau conferinte din dorinta de a afla mai multe detalii, apoi ati completat un formular si ati constat la finalul procesului ca nu ati descoperit informatii suplimentare. 

Prin informatii suplimentare nu ma re fer la CAND si UNDE ci ma refer la detalii specifice evenimentului sau conferintei pe care o organizati. Ma refer la detalii legate de activitatile ce urmeaza sa se desfasoare in cardul evenimentului, la serviciile de transport in zona, la eventualele detalii despre cazare si asa mai departe.

Designul site-ului ar trebui sa ofere vizitatorilor detalii concrete pentru a intelege clar despre ce este vorba, ceea ce urmeaza sa “castige” din acea experienta si la ce tip de activitati se pot astepta.

Faceti site-ul usor de utilizat

Focusul principal, atunci cand creati site-ul sau pagina evenimentului este experienta utilizatorului. Acesta este un sfat util pentru crearea oricarui site web, indiferent de scopul acestuia.

Puneti-va in pantofii utilizatorului si intrebati-va ce cauta acesta atunci cand acceseaza site-ul evenimentului sau conferintei? Ganditi-va ce ar putea sa acceseze si vizualizati “traiectoria” acestuia in site.

Pastrati un design simplu (nu incarcat ca poate crea confuzie), clar, adaugati cateva butoane de navigare sau de optiuni posibile.

Orientati-va sa pastrati o traiectorie simpla a utilizatorilor prin site-ul dvs. si astfel ingustati canalul de vanzare, sa il faceti mai direct si mai influent in baza a ceea ce alegeti sa includeti sau sa excludeti din design sau continut. Cand aveti o “palnie” clara pentru directionarea utilizatorilor, rata de conversie nu poate decat sa creasca.

Folositi imagini de impact

Nu va fie teama sa utilizati continut vizual pentru a ajuta la vanzarea. Puteti utiliza imagini cu locatia evenimentului, fotografii interioare si exterioare sau facilitati.

Ganditi-va la atractia vizuala legata de evenimentul sau conferinta dvs. care nu este neaparat subiectul principal. Indiferent daca folositi videoclipuri, fotografii sau ambele, incercati sa nu utilizati fotografii stoc de tipul celor de pe Shutterstock care sunt foarte bune dar in alte conditii.

Imaginile reale va ajuta sa adaugati acel sentiment de autentic . Daca intampinati probleme in selectarea imaginilor potrivite, puteti utiliza si ilustratii in mixul dvs. vizual. Se pot comunica foarte multe lucruri printr-o grafica bine conceputa.

Faceti site-ul (sau pagina evenimentului/conferintei) compatibila cu dispozitive mobile

Majoritatea site-urilor web de astazi sunt compatibile cu dispozitivele mobile si, daca nu, acestea sunt lasate in urma. Utilizatorii nu mai au timpul si rabdarea sa faca eforturi sa citeasca un site incompatibil cu dispozitive mobile – cu atat mai putin sa completeze un formular pentru care trebuie sa faca zoom repetat si sa incerce sa nimereasca un camp in care sa isi puna datele. In ziua de azi marea majoritate a accesarilor vin din dispozitive mobile. Desktopul incepe sa devina istorie.

site compatibil smartphone

Un web design intuitiv si responsive ofera utilizatorului si potentialului client o experienta consecventa care este minunata si pentru SEO (optimizarea pentru motoarele de cautare). Nu este o noutate faptul ca Google favorizeaza site-urile optimizate pentru dispozitive mobile si tinde sa le claseze mai sus in listele rezultatelor de cautare.
De fapt, puteti afla dintr-o postare anterioara cat de important este un web design compatibil cu dispozitivele mobile.

Va putem ajuta

Web Design-ul pentru conferinte si evenimente seamana mult cu planificarea petrecerilor. Pe tot parcursul procesului de proiectare trebuie sa aveti in vedere invitatii/participantii.

Ce le va atrage atentia? Ce informatii trebuie sa includ? Ce informatii nu trebuie sa includ? Ce paleta de culori folosesc? Si, in cele din urma, ce ii va convinge pe cei mai multi vizitatori sa decida nu numai sa viziteze site-ul meu, ci sa participe la eveniment sau conferinta?

Trebuie sa tineti cont de toate aceste informatii, dar acesta este doar varful aisbergului. Exista mult mai multe lucruri in ce trebuie avute in vedere in proiectarea unui site web pentru conferinte si evenimente.

Agentia SVO este specializata in web design pentru aceste tipuri de evenimente. In timp ce dvs va concentrati atentia si va asigurati ca speaker-ii dvs sunt disponibili si ajung la eveniment la timp, permiteti-ne sa ne ocupam noi de aspectele de marketing ale evenimentului dvs.

SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole