Un lucru este cert, pandemia a avut un efect global si a influentat multe dintre obiceiurile de consum sau de comportament ale oamenilor in raport cu comertul si magazinele online. In timp ce unele obiceiuri au disparut, au aparut altele noi, iar printre ele se numara si cumparaturile online. Asa se face ca magazinele online au inregistrat in perioada de pandemie vanzari uriase, cu cresteri care au intrecut toate asteptarile. Pentru a intelege mai bine care a fost impactul pandemiei asupra comertului si magazinelor online, va invitam sa parcurgeti aceste statistici si date uluitoare:
Statistici si date despre comert online in Romania si Europa in pandemie
Romania:
- Conform Asociatiei Romane a Magazinelor Online, acest sector a atins pragul de 5.6 miliarde de euro la finalul 2020. (ARMO)
- In UE, Romania se afla la coada clasamentului privind cumparaturile online. Este urmata de Bulgaria cu 42% utilizatori care au facut o achizitie in ultimul an. (Eurostat)
- In Romania, in 2020, valoarea comenzii medii online nu a suferit fluctuatii fata de anul 2019, exceptie facand categoria Auto-Moto unde valoarea s-a dublat in pandemie. (2Performant)
- In Romania, valoarea unei comenzi este intotdeauna mai mare atunci cand este realizata de pe desktop. Insa, cele mai multe comenzi online se realizeaza de pe telefonul mobil. – 65%. (2Performant)
- 72% din traficul magazinelor online cunoscute vine de pe mobil. (GPeC)
- Rata de conversie este mai mare pe desktop. (magazine 2 Performant)
- Pe desktop, achizitiile dintr-un magazin online au loc intre orele 11 AM – 15 PM. Atunci cand fac cumparaturi de pe telefonul mobil, romanii achizitioneaza produse intre orele 20:00 si 22:00. (eMAG Marketplace)
- Romanii achizitioneaza cel mai des produse online in ziua de vineri. . (eMAG Marketplace)
- In pandemie, pentru magazinele online din industria Farma, achizitiile de pe telefoanele mobile s-au triplat, fata de desktop. (eMAG Marketplace)
- In 2020, cumparaturile online au crescut cu 13%, fata de 2019. (iSenseSolutions)
- Platile efectuate cu cardul au crescut cu 17% fata de anul 2019, cea mai mare crestere inregistrandu-se in luna mai – 15%. (iSenseSolutions)
- 73% dintre consumatori se ghideaza dupa recenzii atunci cand achizitioneaza un produs dintr-un magazin online. 7 din 10 cumparatori au lasat la randul lor o recenzie. (iSenseSolutions)
Europa:
- In anul 2020, persoanele din categoriile de varsta 16-24 si 25-54 ani au atins un procent similar de achizitii online. (Eurostat)
- Ce au cumparat europenii in anul 2020 dintr-un magazin online:
- 64 % din achizitii au fost in sectorul fashion;
- 29% livrari mancare de la restaurante cu magazin online sau platforme dedicate;
- 27% cosmetice;
- 27% carti, reviste, ziare tiparite;
- 26% accesorii, componente si dispozitive IT.
- Cele mai vandute categorii de produse au fost suplimentele alimentare, vitaminele, articolele sportive, electronicele si electrocasnicele, jucariile, articolele pentru copii, produsele de igiena, curatenie, filme, seriale DVD, muzica (CD, vinyl, etc). (Eurostat)
- 71% dintre consumatorii europeni au o parere buna despre cumparaturile efectuate online. (Eurostat)
- 30% dintre cei care achizitioneaza produse dintr-un magazin online cumpara de pe platforme din afara tarii. (Eurostat)
- 85% dintre romani au utilizat internetul cel putin 1 data in ultimul an, 45% dintre acestia au facut cel putin o achizitie online in ultimul an. (Eurostat) Sursa: https://www.gpec.ro/
Statistici si date globale cu privire la comertul online
- 49% dintre consumatori prefera ca acum (in pandemie) sa isi faca cumparaturile online. (Bazaarvoice)
- 91% dintre cumparatorii online au declarat ca le este dor sa mearga in magazinele fizice. (Incisiv)
- Numarul de comenzi plasate online si ridicate in cadrul magazinului fizic a crescut cu 208% in 2020. (Adobe)
- In timpul pandemiei, 79% dintre cumparaturi au fost efectuate online, fata de 19%, procentul mentionat pentru 2019. (Inmar Intelligence)
- In medie, intr-o gospodarie din America, suma alocata alimentelor a crescut cu 30%. (U.S Census)
- 45% din utilizatorii de internet din toata lumea declara ca folosesc mai des telefonul pentru a face cumparaturi online. (PwC)
- 14% dintre consumatori acceseaza magazine online noi pentru a achizitiona produse. (McKinsey)
- Femeile educate, cu varste cuprinse intre 25 si 44 de ani, au tendinta de a face mai multe cumparaturi online. (UNCTAD)
- In timpul pandemiei, cele mai afectate trei categorii de magazine online au fost platformele de tip agentie de turism (75%), casa si gradina(53%) si IT si electronice(48%). (UNCTAD)
- Televiziunea si reclamele video pe YouTube au cel mai mare efect in achizitionarea unui produs online. (UNCTAD)
- Dupa pandemie, consumatorii aleg sa isi patreze obiceiul de a cumpara mai cumpatat, tot dintr-un magazin online . (UNCTAD)
- In 2020 existau 2.05 bilioane de cumparatori online. (Oberlo)
- Jumatate dintre achizitiile realizate online au loc de pe telefoanele mobile. (Statista)
- 80% dintre cumparatorii online si 63% dintre cumparatorii care folosec un telefon mobil pentru a face o achizitie, cred ca noile tehnologii le ofera o experienta de cumparare mult mai placuta. (National Retail Federation)
- Functia de cautare si experienta navigarii pe un site sunt cele mai importante elemente ale unui magazin online. (Statista)
- Recenziile disponibile pentru fiecare produs in parte sunt al doilea element ce nu trebuie sa lipseasca dintr-un magazin online. (Statista)
- Costurile adaugate extra, in procesul de finalizare comanda, reprezinta cel mai puternic motiv pentru care un utilizator abandoneaza un cos de cumparaturi. Obligarea unui cumparator sa isi creeze un cont se afla pe locul doi. (Baymard Institute)
- 43 % dintre utilizatorii care au fost vizati de o campanie de retargetare pentru un magazin online vor realiza o achizitie. (PR Newswire)
- 88% dintre cumparatori considera ca detaliile si descrierea produsului trebuie sa insoteasca produsul, pentru a face o achizitie de pe un magazin online. (Statista)
- Mai mult de jumatate dintre americani fac cumparaturi online .(Growcode)
- 77% dintre cumparatorii online declara ca fac aceste achizitii din impuls. (Ragtrader
- Pana la finalul anului 2021, 54% dintre achizitii vor fi realizate online. (Big Commerce)
- Pana la finalul anului 2022, piata globala de platforme plata online va creste cu pana la 33%. (Growcode)
- 60% dintre ceai care fac parte din generatia Millenials achizitioneaza produse online. (Dogital Commerce 360)
- 81% dintre cei care fac parte din generatia Gen-Z prefera sa faca cumparaturi dintr-un magazin fizic. (Chain Store Age)
- 7% dintre consumatori cumpara produse DOAR online, in vreme ce 20% cumpara DOAR din magazin. (Harvard Business Review)
- 71% dintre consumatori vor realiza o achizitie online folosind un social media referral. (Hubspot)
- 11% dintre cei care detin boxe smart le utilizeaza pentru a cumpara produse online. (Growcode)
- Pana la finalul anului 2024, 8% dintre alimente vor fi achizitionate online. (Inteligence Node)
- Unul dintre cei mai importanti factori pentru cumparatorii online din America si Canada este reprezentat de securitatea informatiilor introduse de acestia pentru o achizitie. (Inteligence Node)
- 57% dintre consumatori vor accesa de pe mobil un program de loialotate. (Inteligence Node)
- 53% dintre cumparatori se vor intoarce pe un website pentru a face o a doua achizitie, daca acesta ofera trasport gratuit, rapid. (Inteligence Node)
Specialistii nostri in web design si web development pentru magazine online tin cont de ultimele tendinte in dezvoltarea unei platforme performante. Daca doriti sa le oferiti clientilor un mediu online modern, prietenos, intuitiv, solutiile noastre raspund tuturor necesitatilor afacerii dumneavoastra.