Inca de la inceputul procesului de creare site sau magazine online, brandingul afacerii dumneavoastra reprezinta o componenta foarte importanta. Daca acesta este realizat corect, websiteul afiseaza valorile businessului, inspira incredere si siguranta posibililor client si ii incurajeaza sa aleaga produsele sau serviciile puse la dispozitie.
Adesea ne intrebam de ce cumparatorii ajung sa adore anumite branduri? Desi exista numeroase produse care prezinta aceleasi functii sau intrebuintari, nu toate au aceeasi rata de comercializare. Unul dintre factorii pentru care afacerea nu are succesul scontat este reprezentat si de un branding deficitar, mai ales in sectiunea online, pe websiteul de prezentare sau magazinul dumneavoastra online.
Identitatea brandului reprezinta toate componentele unice ale afacerii dumneavoastra, care va diferentiaza businessul de competitie. In aceasta categorie intra mai multe caracteristici si elemente, nu doar logoul sau culorile brandului. Esenta brandului consta in toate componentele vizuale utilizate, dar contine si conceptele folosite pentru a forma valorile si personalitatea afacerii.
In momentul in care consumatorii aleg compania de la care vor achizitiona un produs sau serviciu, acestia nu sunt interesati doar de platforma cu cele mai ieftina preturi, care sa le pune la dispozitie cele necesare. Clientii cauta un business cu care sa se simta conectati, iar acesta este momentul in care brandingul unei afaceri devine necesar si va ajuta la cresterea vanzarilor si a notorietatii.
Dezvoltarea unei strategii de branding si implementarea acesteia pentru websiteul dumneavoastra este o masura care va va diferentia de alte companii care comercializeaza produse similare.
Ce este identitatea de brand?
Esenta brandului reprezinta o colectie de caracteristici si elemente conceptuale care stau la baza identitatii afacerii. Aceste caracteristici includ tonul folosit in comunicarea cu clientii, imaginile, mesajul si toate valorile afacerii dumneavoastra. In momentul in care doriti sa cresteti vanzarile, esenta brandului este responsabila pentru crearea unei conexiuni intre business si potentiali clienti.
Cumparatorii cauta mesaje, informatii sau idei cu care sa se asocieze si sunt atrasi de imagini reprezentative, care ii inspira sau de valorile brandului si practicile de sustenabilitate ale companiei. Atunci cand un client realizeaza o achizitie, aceasta afinitate este una din caracteristicile importante responsabila pentru alegerea companiei dumneavoastra si nu a altei afaceri.
Websiteul este unul dintre primele locatii in care un potential client va viziteaza si cauta informatii despre business. Acest lucru se intampla dupa ce utilizatorul a efectuat o cautare pe Google sau a descoperit afacerea pe unul dintre canalele de social media. In momentul in care acesta acceseaza websiteul, va doriti sa creeze o conexiune emotionala cu brandul, inca din primele secunde.
Cu toate acestea, este foarte dificil sa creati o identitatea de brand daca websiteul dumneavoastra foloseste acelasi template ca multe alte afaceri online si nu este unic. De aceea, va recomandam sa apelati la un profesionist in domeniu, care sa personalizeze platforma dumneavoastra online si sa dezvolte un web design unic si modern. Astfel, un design unic creat pentru o platforma care functioneaza corect si se incarca rapid va inspira incredere si convinge potentialii cumparatori ca afacerea dumneavoastra este cel mai bun loc de unde sa achizitioneze un produs sau serviciu. Agentia SVO va poate ajuta sa oferiti clientilor dumneavoastra o experienta memorabila pe site.
De ce ai nevoie de o ideantitate de brand pentru websiteul tau?
Ideal este ca potentialii clienti sa acceseze websiteul dumneavoastra si sa se indragosteasca instant de valorile, produsele sau serviciile oferite. In acest caz, atat web design-ul unic al paginii de start, cat si imaginile sau paginile dedicate produselor trebuie sa aiba un imact major asupra cumparatorului. Chiar si un singur element amplasat gresit poate influenta decizia de cumparare a acestuia. De aceea, va recomandam sa:
Dezvoltati increderea cumparatorilor in brand. Este recomandat ca brandul dumneavoastra sa fie o prezenta constanta pe site. In momentul in care potentialii clienti acceseaza site-ul web, logoul si culorile ii reamintesc utilizatorului de valorile companiei. Aceasta practica va genera credibilitate pentru client.
Scoateti brandul in evidenta. Probabil ca pe internet se regasesc numeroase alte companii ce comercializeaza produse similare cu cele pe care dumneavoastra le puneti la dispozitie. Esenta brandului va ajuta sa va diferentiati de competitie, afisand componentele unice ale afacerii. Aceasta este o oportunitate de a reaminti audientei dumneavoastra de valorile afacerii, ignorand astfel competitorii.
Creati o conexiune emotionala. Esenta brandului va arata valorile unice ale afacerii, dar si misiunea si personalitatea acesteia. Astfel, realizati o conexiune intre audienta targetata si afacere.
Cum sa surprinzi estenta brandului pe siteul tau
Deoarece exista o multitudine de posibilitati prin care puteti surprinde esenta brandului, folositi aceste elemente in avantajul dumneavoastra. Incurajati crearea unei emotii din partea fanilor si vizitatorilor cu ajutorul comunicarii specifice, a continutului sau culorilor care va fac brandul recognoscibil.
Utilizati cu grija culorile brandului
Aceste culori sunt foarte importante pentru esenta brandului. Psihologia culorilor joaca un rol important pentru brand, impactul logoului sau ambalarea produselor. Utilizati aceleasi nuante atat pentru website, cat si pentru orice alte vizualuri realizate pentru mediul online.
Studiile arata ca utilizarea psihologiei culorilor pentru dezvoltarea unui brand va creste gradul de recunoastere al acestuia cu 80%.
Utilizati foturile potrivite
Nu doar culorile sunt importante, dar si fonturile si marimea textului folosite pe platforma dumneavoastra. Este recomandat ca acestea sa fie alese cu grija si sa fie utilizate pentru toate materialele folosite online.
Fontul utilizat pentru heading poate fi diferit de cel folosit pentru corpul textului. Este recomandat ca acestea sa fie lizibile pe orice dispozitiv, atfel incat sa nu creeze dificultati de citire atunci cand websiteul este accesat de pe un telefon mobil.
Fonturile utilizate comunica profesionalism, claritate, siguranta, etc si este necesar ca acestea sa fie alese in concordanta cu segmentul de piata caruia va adresati.
O imagine face cat 1000 de cuvinte
Imaginile de tip stock pot fi nepotrivite pentru businessul dumneavoastra. Este recomandat sa folositi fotografii care inspira utilizatorii, le creeaza o emotie si comunica personalitatea brandului.
Plasati si utilizati fiecare element in parte pentru a atrage clientii. Imaginilie pot reprezenta fotografii cu intreaga echipa implicata in buna functionare a businessului sau cu cei care realizeaza produsele. Daca utilizati culori specifice pentru brand, acestea se pot regasi in imagini.
Logoul este recomandat sa se regaseasca pe fiecare pagina a siteului, aceasta fiind cea mai importanta imagine. Audienta dumneavoastra trebuie sa stie in permanenta care este brandul de la care achizitioneaza produsele.
Utilizati tonul potrivit
Atunci cand va adresati utilizatorilor, tonul folosit pentru a comunica informatia trebuie sa fie personalizat, in functie de segmentul de piata targetat. Modul in care comunicati informatia este foarte important pentru potentialii clienti, dar si unul dintre cele mai usoare modalitati prin care acestia va pot recunoaste. Folosind cuvinte formale, cumparatorii va percep afacerea ca fiind sofisticata si de incredere. Daca doriti un ton mai prietenos si este potrivit, apelati la umor sau expresii familiare. Tonul utilizat este indicat sa ramana acelasi pe fiecare pagina a websiteului, dar si pe canalele de socializare aferente.
Concentrati-va pe mesaj
Tonul utilizat, continutul si mesajul brandului sunt responsabile pentru modul in care utilizatorii interactioneaza cu dumneavoastra. Ganditi-va la ce doriti ca acestia sa afle despre afacere si cum va doriti ca potentialii clienti sa va perceapa atunci cand intra pe platforma dumneavoastra. In functie de acest factor, adaptati mesajul si comunicati-le acest lucru vizitatorilor.
Nu copiati competitia
Este recomandat sa studiati competitia si sa invatati din greselile lor. Cu toate acestea, focusati-va pe elementele care va fac afacerea unica si care va diferentiaza de acestia. Creati sectiunea Despre noi focusandu-va pe istoricul businessului si misiunea si valorile brandului. Utilizati acest mesaj si integrati-l in comunicarea cu clientii.
Este indicat sa va protejati logoul, numele si alte componente esentiale pe care altii si-ar dori sa le copieze.
Concluzii
Website-ul este unul dintre cele mai valoroase instrumente pe care le detineti, ca si brand. Acesta reprezinta una dintre cele mai bune cai prin care va faceti cunoscute produsele si serviciile, captati audienta targetata si realizati conversii. Cu toate acestea, aceasta platforma reprezinta si o modalitate prin care aratati valorile si misiunea brandului dumneavoastra.
Utilizand esenta brandului, comunicati mesajul si valorile care fac ca businessul dumneavoastra sa fie unul unic, usor de recunoscut si apelati la profesionisti, care sa va ofere servicii de branding de calitate.