optimizare seo

Modificari in algoritmii Google pentru optimizare SEO

Cuprins Articol

Google intervine regulat asupra algoritmului de indexare, aducand schimbari ce afecteaza practicile si tehnicile folosite pentru de optimizare SEO. De aceea, pentru a fi siguri ca sunteti la curent cu modificarile pe plan SEO, mai ales dupa ultimul update major in algoritmii Google de luna trecuta, va vom ajuta sa le descoperiti mai rapid in acest articol. 

  • Dupa ce a fost anuntata imbunatatirea filtrarii de date pentru rapoartele Search Console Performance, acestea au fost testate de comunitate, iar feedback-ul primit a fost implementat de inginerii Google. Incepand din luna iunie, filtrul pentru Performance raport suporta si filtrul “doesn’t match regex”.
  • Update-urile pentru Google News impun un nou grad de transparenta prin care cititorii vor descoperi informatii atat despre continutul pe care il citesc, vad sau asculta, cat si despre creatorii acestui continut. Transparenta este foarte importanta pentru platforma Google News deoarece aceste politici determina ce continut este eligibil pentru aparitia in Google News si alte platforme News.

John Mueller, cunoscut inginer la Google Search, sustine regulat Google Search Central Office Hours Hangouts, o intalnire online in care raspunde la intrebarile userilor despre practicile companiei.

John Mueller
John Mueller

Tratand probleme reale, cu care se confrunta experti in optimizare SEO si nu numai, John dezvaluie informatii esentiale pentru cei care isi doresc o mai buna indexare a siteului companiei sau a afacerii proprii. 

In ultima intalnire online, John Mueller a tratat mai multe subiecte legate de optimizarea SEO precum frecventa cuvintelor cheie intr-un text, URL removal tool, termenul de expirare al unui domeniu sau tehnica skyscrapper pentru scrierea articolelor pentru o mai buna indexare.

Mai jos vei putea descoperi rezumatul ultimei intalniri si tehnicile de optimizare SEO recomandate de John Mueller, iar la finalul articolului gasiti inregistrarea video.

Este important pentru Googlebot sa vada acceptarea cookie-urilor de catre vizitatorul siteului?

Mesajele de acceptare cookie aparute in momentul in care un utilizator intra pe site nu conteaza pentru Google, deoarece Googlebot nu inregistreaza cookie. Ceea ce este cu adevarat important este ca Googlebot sa nu fie blocat sa acceseze siteul cu crawlere.

De cate ori este necesara folosirea unui cuvant cheie pe o pagina web?

Daca aveti directive specifice in folosirea anumitor cuvinte cheie in text, titlu sau meta taguri, aflati ca acest lucru nu este foarte important pentru Google. Insa, este recomandata scrierea unui text in care cuvintele cheie sa se integreze natural, aceasta fiind cea mai buna modatilitate de a rezolva problema densitatii cuvintelor cheie.

Cu toate acestea, asta nu inseamna ca trebuie sa renuntati complet la folosirea lor. Cuvintele cheie trebuie mentionate de cateva ori, iar textul nu trebuie scris literar si nici nu trebuie evitat subiectul articolului pe siteul web.

De asemena, nu conteaza daca cuvintele sunt folosite la forma de singular sau plural si nu incercati sa le mentionati de prea multe ori folosind sinonime si alte modalitati de a le scrie deoarece Google va percepe aceasta practica drept spam. 

optimizare cuvinte cheie
Pentru o buna indexare, folositi cuvintele cheie in mod cat mai natural

URL Removal Tool afecteaza versiunea canonica a URL-ului?

Ar trebui sa folosim astfel de instrumente? Afecteaza ele versiunea canonica a URL-ului? Sau functioneaza pe intregul cluster de continut duplicat?

Desi folosim instrumentul de stergere temporara a URL-ului din cache, din Search Console, Google va recunoaste URL-ul exact asa cum a fost creat.

Nu vor fi luate in considerare http://, https://, www., sau non-www. ale URL-ului, iar indexarea si crawling-ul vor ramane la fel. Pentru solutii de indexare a URL-ului trebuie sa trimiteti linkul catre SERP (rezultatele paginilor in motoarele de cautare), iar Google va ascunde acel link din cautari. 

Conteaza continutul duplicat Above the Fold in versiunile mobile?

In cazul in care doriti sa schimbati modul in care arata site-ul dumneavoastra si sa implementati un nou design pentru landing pages, care sa includa acelasi hero banner, header si o propozitie sau doua, care vor fi la fel pe fiecare pagina, aceast lucru nu va fi taxat de Google.

Totusi, desi aceasta sectiune din pagina va fi la fel ca celelalte, este necesar ca headingul sa fie UNIC pe fiecare pagina, la fel si textul din heading.

Conteaza termentul de expirare al unui domeniu pentru Google?

Termenul de expirare al unui domeniu nu este important pentru Google si nici nu sunt verificate informatiile Whois (informatiile de contact ale administratorului, detalii despre plati, adresa IP sau numarul de sistem autonom din internet).

Functioneaza cu adevarat tehnica skyscrapper pentru scrierea de articole? Ia Google in considerare numarul de cuvinte al unui articol?

De asemenea, o alta intrebare importanta se refera la cat de mult conteaza daca articolele dumneavoastra sunt mai lungi decat ale competitorilor si daca Google ajunge sa le favorizeze.

Reprezentantul Google, John Mueller spune ca ar exista o corelatie intre lungimea articolelor, insa, de fapt, nu dimensiunea unui text este cea care faci diferenta, ci calitatea continutului adaugat.

Daca ati completat un articol cu informatii pe care Google le vede ca fiind relevante, atunci articolul dumneavoastra va ocupa o pozitie mai buna in cautari.

Conteaza marimea DOM (document object model) pentru noile pagini?

In momentul in care textul unui articol este mai mare, implicit si dimensiunea HTML creste.

Cand pagina este online, nu conteaza atat de mult dimensiunea HTML, ci imaginile integrate in articol, partea de CSS si Java Script care pot face pagina sa se incarce mai greu

Cum afecteaza discrepantele in Google Search Console interpretarea datelor?

In momentul in care interpretati datele din Google Search Console, in paralel cu cele din sub proprietati, acestea pot fi diferite. 

De aceea, marimea unui web site conteaza, la fel si traficul venit pe acesta. Este posibil ca din cauza limitarilor data points, colectarea datelor sa se realizeze per site, per zi si de aceea sa apara diferente intre statisticile oferite de Google Search Console si cele venite din Lighthouse. 

Exista baze de date diferite care proceseaza main properties si sub properties si de aceea este important ca aceste date sa fie analizate din unghiuri diferite.

Va aparea versiunea Premium pentru Google Search Console?

Inginerii sau angajatii Goggle nu ofera inca informatii despre aceasta posibilitate insa, este probabil ca acest lucru sa nu fie implementat.

De ce exista discrepante intre datele obtinute din Google Search Console si Lighthouse?

Lighthouse este un instrument prin care se poate masura performanta unui site, accesibilitatea SEO si poate fi implementat pe orice pagina web.

Google Search Console si Lighthouse functioneaza diferit si sunt situatii in care daca in raportarile Lighthouse toate campurile sunt afisate cu verde, in Google Search Console aceste date sa apara diferit, aratand erori. 

Informatiile furnizate sunt variate, lab data (generate de Lighthouse si Google Search Console) si field data (generate doar de Google Search Console). Exista diferente majore intre cele doua si trebuie interpretate diferit. 

In cautari, Google Search Console foloseste field data generate de useri reali, care se updateaza la fiecare 28 de zile, iar recomandarea specialistilor Google este ca optimizarea SEO sa se realizeze in functie de datele furnizate de aceasta platforma.

Daca nu doriti sa asteptati 28 de zile pentru aparitia datelor, puteti implementa un script Google Analytics care sa va ajute la interpretarea informatiilor.

Pot folosi alte instrumente Google atunci cand fac A/B Testing?

Cand vine vorba despre A/B testing, daca scopul paginii nu se schimba, si ramane, in esenta, aceeasi pagina, dar cu un design diferit, testarea nu va fi afectata in Google. De asemenea, A/B testing este temporara, deci Google nu o va lua in considerare. 

Google Analytics este un instrument care va poate oferi informatii legate de testarea pe care o puneti in practica.

Algoritmii Google trateaza diferit paginile unui site si articolele de blog din WordPress?

Google nu recunoaste si nu face diferenta intre un articol si o pagina a unui site. Acesta este o tehnologie interna si specifica WordPress, iar Google vede aceste pagini ca HTML.

De asemnea, Google sustine ca nu ia in calcul numarul de cuvinte in scrierea unui articol si ca aceste directive trebuie setate doar intern, pentru autorii dumneavoastra.

Cum ma afecteaza linkurile externe nefunctionale directionate spre siteul meu de alte companii?

In acest caz, expertiii Google nu recomanda sa luati vreo actiune impotriva lor, deoarece nu va vor afecta siteul web. Daca acestea nu sunt linkuri pe care dumneavoastra le-ati plasat intentionat, nu trebuie sa va faceti griji pentru ele, doar ignorati-le.

Cu atat mai mult, daca aceste linkuri nu exista, nu au nicio valoare si totusi apar in Google Search Console, asta nu inseamna ca va pot afecta. Daca vreti sa fiti siguri ca orice valori ramase vor fi transmise catre noul URL, se poate face disavow pentru aceste linkuri.

SEO

Daca detin mai multe pagini care vand produsele mele si doresc sa creez un landing page pentru fiecare, vor fi considerate doorway pages?

Nu, este ca si cum veti avea magazine online diferite, cu locatii diferite. Puteti combina aceste pagini si le puteti plasa pe o pagina comuna, in cazul in care aveti mai multe magazine in tari diferite, in loc sa realizati un landing page pentru fiecare magazin.

Din punct de vedere al rankingului, sunt tratate diferit UGC (continutul generat de utilizator) de tip nofollow si atributele REL sponsorizate?

In mod normal, acestea sunt linkuri din aceeasi categorie pe care dumneavoastra le trimiteti catre Google. Google nu le ia in seama, insa incearca sa faca o diferentiere intre cele doua.

Cum poate afecta o structura deficitara a siteului indexarea acestuia?

Google nu indexeaza tot continutul regasit pe toate siteurile de pe internet si poate trata anumite pagini ca fiind neimportante si deloc necesare.

Platforma alege sa se concentreze asupra unor pagini mai importante, iar structura siteului este consultata pentru a vedea ce pagini trebuie sau nu indexate.

Ce impact poate avea actiunea disavow asupra linkurilor nenaturale?

In anumite cazuri, nu este necesar sa faceti acest lucru. Totusi, daca intampinati o “manual action” sau stiti ca exista posibilitatea de a primi una de la Google, atunci este recomandat sa folositi Google disavow.

Dar daca este vorba despre linkuri ale unor site-uri cu autoritate mica, nu este nevoie sa efectuati aceasta curatare deoarece nu va avea nici un impact.

Googlbot urmareste paginarea si breadcrumbs?

Google foloseste paginarea si breadcrumbs pentru a intelege mai bine structura interna a siteului dumneavoastra. Aceasta tehnica joaca un rol important pentru Googlebot si indexarea unui site.

Daca aveti paginare si breadcrumbs pe site si alegeti sa le eliminati, structura siteului va arata diferit. Folositi un crawler extern pentru a putea analiza siteul si a vedea cum ar putea Googlebot folosi aceste date.

Bazat pe aceste informatii, puteti lua decizia de a schimba elemente de paginare sau de a le elimina.

Intr-un scenariu unde un grup de URL-uri au fost schimbate, dar dintr-un motiv anume redirectionarile 301 nu au fost setate, cat timp am la dispozitie pentru a le redirectiona?

Deoarece exista multiple variatii, nu este setata o anume durata de timp in care trebuie realizata aceasta procedura. Daca vechiul content exista si ati creat o copie a URL-ului, Google va trata aceste doua URL-uri ca fiind parte al aceluiasi cluster si vor alege URL-ul canonic. Se poate intampla si ca Google sa indexeze pagina pe noul URL. Astfel, toate semnalele vor fi transmise automat catre noul URL, fara sa fie nevoie de o redirectionare. 

Va fi vizibila o diferenta daca dumneavoastra doriti ca noul URL sa fie indexat si nu cel vechi, insa nu va fi vizibila o scadere in ranking. 

In cazul in care stergeti vechiul URL si adaugati acelasi continut pe o alta pagina in siteul dumneavoastra, atunci toate informatiile de pe vechiul link vor fi pierdute, iar Google va trata noua pagina drept o entitate noua. Daca asteptati prea mult pentru a realiza redirectionarea 301, nu va fi realizata o conexiune intre cele doua URL-uri. 

Daca editez manual descrierea si titlul produselor in Google Shopping pentru a folosi cuvinte cheie potrivite, voi fi penalizat daca aceste cuvinte cheie nu apar pe site?

Google incearca sa mapeze landing pages cu produsele din Google Shop, iar daca acestea nu se aseamana, Google va actiona pentru a vedea care dintre aceste variatii trebuie utilizata.

Nu va doriti ca Google sa fie pus in situatia in care sa ignore o mare parte din date doar pentru ca nu isi da seama care dintre cele doua versiuni trebuie preluata.

Sa presupunem ca avem doua texte ancora. Pe ce se vor concentra algoritmii Google: pe marimea textului ancorei sau pe spatiul pe care aceasta il ocupa pe display?

Aceste lucruri nu sunt definite, exista posibilitatea ca Google sa aleaga una dintre cele doua si sa masoare care dintre ele este cea mai relevanta.

Cum pot ajunge in Top Stories Carousel?

Nu mai este necesar folosirea AMP pentru Top Stories Carousel, insa trebuie mentionat ca atentia Google va fi concentrata pe Core Web Vitals sau experienta userului pe pagina pentru a vedea ce pagina va fi afisata in Top Stories Carousel. Insa, puteti folosi in continuare AMP sau un alt tool pentru a crea pagini foarte rapid.

Concluzii

Modificarile realizate de Google in luna iunie vor afecta Google News si implementarea unui nou filtru pentru Performance raport in rapoartele Search Console Performance. In ultima conferinta Google Search Central Office Hours Hangouts, inginerul Google John Mueller, a oferit live raspunsuri la intrebarile adresate de participanti si a abordat subiecte legate de Googlebot, Top Stories Carousel sau keywords pentru articole.

Echipa SVO este in permanenta la curent cu toate schimbarile implementate de Google in ceea ce priveste subiectul optimizare SEO si va punem la dispozitie servicii eficiente care au ca scop o mai buna plasare a siteului dumneavoastra in cautarile efectuate pe motoare de cautare. Contactati-ne pentru mai multe informatii despre optimizare SEO.

SVO Web Design Agency BLOG

Alte articole